bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
در گفتگو بازارنیوز مطرح شد؛
عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کار‌های اینترنتی با انتقاد شدید از قطعی دو روزه اینترنت برای برگزاری کنکور سراسری، گفت: توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور، فقط در حد شوخی و شعار است

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ رضا الفت‌نسب، عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کار‌های اینترنتی، در خصوص آسیب قطعی دو روزه اینترنت برای برگزاری کنکور سراسری به کسب و کار‌های آنلاین، به بازارنیوز گفت: برآورد رقمی برای آسیبی که رسیده وجود ندارد. یک سری اعداد استاندارد در دنیا وجود دارد که مشخص می‌کند هر ساعت قطعی اینترنت چقدر آسیب‌زا است، اما در ایران ارگانی وجود ندارد که این ضرر را حساب کند.

وی افزود: اتفاقی که در روز‌های پنجشنبه و جمعه رخ داد، نشان می‌دهد که توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور، فقط در حد شوخی و شعار است و هیچکس روی این موضوع حساسیت ندارد. این که چند نفر می‌خواهند کنکور بدهند، مردم باید تاوان بدهند؟   

عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کار‌های اینترنتی ادامه داد: این باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران در این بخش، به شدت حساس شوند و از این کار اجتناب کنند. همچنین کسب و کار‌ها هم وقتی می‌بینند مسئولین انقدر راحت برای برگزاری یک امتحان کنکور که ده‌ها روش برای جلوگیری از تقلب در آن وجود دارد، اینترنت یک کشور را قطع می‌کنند، سرخورده و ناامید می‌شوند. جالب است که کسی پاسخگوی این موضوع نیست و هیچ برآوردی از خسارت مالی این کار منتشر نمی‌شود و کسی نمی‌خواهد این خسارت را جبران کند.

الفت‌نسب با انتقاد از زارع‌پور، اظهار کرد: وزیر ارتباطات اعلام می‌کند که بستن فلان پلتفرم به عهده من نیست. این یعنی چه؟ نقش شما چیست؟ بله، بر عهده شما به تنهایی نیست، ولی چقدر تلاش کردید برای این که این اتفاق نیفتد؟ شما دبیر کمیسیون اقتصاد دیجیتال دولت هستید. شما نمی‌دانید وقتی اینترنت حتی برای یک نصف روز قطع شود، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ فقط در یک مورد، یکی از تاکسی‌های اینترنتی اعلام کرده که روزانه بیش از ۳ میلیون سفر را ثبت می‌کند. این چند ساعت قطعی، چه ضرر بزرگی به آن ناوگان وارد کرده است؟

وی ادامه داد: کسب و کار‌هایی مثل دیجی‌کالا و امثال آن هم که مردم با آن درگیر هستند، دچار مشکل شدند. برخی از مسئولین هنوز فکر می‌کنند که دهه ۸۰ است. اینترنت امروز مانند آب و برق الزامی است که اگر قطع شود، مشکلات ایجاد می‌شود. علاوه بر آن‌ها در کسب و کار‌های آفلاین هم مشکلاتی ایجاد شد. دستگاه کارتخوان بسیاری از فروشگاه‌ها از کار افتاد. پزشکان و داروخانه‌ها برای ثبت و فروش نسخه‌های الکترونیکی به مشکل برخوردند.  

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: