bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
وزیر نفت پاکستان:
وزیر نفت پاکستان طی مصاحبه‌ای گفت که تحریم‌ها نمی‌تواند جلوی خرید نفت روسیه توسط اسلام‌آباد را بگیرد.

به گزارش بازارنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، راشاتودی در گزارشی اعلام کرد که «مصدق مالک» وزیر نفت پاکستان، طی مصاحبه‌ای درباره جریان صادرات نفت روسیه به پاکستان در سایه تحریم‌ها گفت که پاکستان نگران تبعات واردات نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه با وجود تحریم‌های غرب نیست.


وی گفت: پاکستان هم‌اکنون سالانه ۷۰ میلیون بشکه نفت وارد می‌کند و با توجه به روند افزایشی جمعیت این کشور، این میزان در حال رشد است؛ بنابراین اگر ما بتوانیم نفت روسیه را وارد کنیم بسیار مفید خواهد بود.


پاکستان به دنبال واردات نفت، گازوئیل و بنزین از روسیه با تخفیف است.


وزیر نفت پاکستان می‌گوید: بسیاری از کشور‌ها توانسته‌اند مکانیزمی راه‌اندازی کنند تا به واردات نفت روسیه با وجود تحریم‌های غرب ادامه دهند و این مکانیزم‌ها جواب داده است.


این وزیر پاکستانی تأکید کرد: اروپا در حال واردات انرژی از روسیه است و اگر شما حجم واردات انرژی از روسیه توسط اروپایی‌ها را در شرایط کنونی مدنظر قرار دهید و آن را با میزان واردات پاکستان مقایسه کنید، از نظر حجم، واردات پاکستان بسیار کمتر خواهد بود.


مالک افزود: ما هیچ تحریمی را نداشته‌ایم و برای تراکنش‌های ما هیچ اتفاقی نیفتاده است؛ بنابراین ما به این مسیر ادامه خواهیم داد. من هیچ مشکلی در واردات نفت از روسیه نمی‌بینم و ما هیچ چیزی را نقض نمی‌کنیم.


وزیر نفت پاکستان گفت: ما کار جدیدی انجام نمی‌دهیم که دنیا آن را تجربه نکرده باشد.


ماه گذشته میلادی وزیر نفت پاکستان سفر به روسیه گفت که مسکو توافق کرده تا به پاکستان با تخفیف نفت بفروشد.


پاکستان پنجمین کشور پرجمعیت جهان است و مدت‌هاست با مشکل کمبود شدید انرژی مواجه است. افزایش قیمت نفت و گاز در جهان هم باعث شده تا بحران در این کشور شدیدتر شود. افزایش تقاضا از سمت اروپا باعث شده تا هزینه واردات انرژی برای پاکستان ۵ تا ۱۰ برابر شود.

 

پایان پیام//

برچسب ها: بازار نفت ، نفت ، نفت روسیه
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: