bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
رئیسی در مجلس:
رییس جمهور پرهیز از استقراض از بانک مرکزی و تنخواه و نیز تحقق درآمد‌ها در سال ۱۴۰۲ را دو ویژگی لایحه بودجه سال آینده عنوان کرد و اظهار داشت: تحقق رشد اقتصادی چهار درصدی از موفقیت‌های دولت در سال جاری بود که این سیاست در سال آینده نیز تداوم می‌یابد.

 به گزارش بازارنیوز به نقل از ایرنا، سیدابراهیم رییسی روز یکشنبه در جلسه بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور در مجلس شورای اسلامی با تشریح شرایط کشور اظهار داشت: باید شکرگزار خداوند بزرگوار باشیم که با وجود همه دشمنی‌ها، توطئه ها و فکرها حضور مردم و مشارکت ملت صبر و بردباری مردم باعث شد دشمن ناکام شود.

رییسی ادامه داد: اینکه دشمنان می خواهند بخش قابل توجهی از حاکمیت ما را مورد سرزنش قرار بدهند به دلیل موفقیت ما است؛ هیچ ارتشی و هیچ نیروی مسلح ای به میزانی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تروریسم مقابله کرد و شر تروریست‌ها را از سر منطقه کوتاه کرد، تلاش نکرده است؛ این موضوع را هم ارتش های کشورهای منطقه معترف هستند و هم مسئولین عالی در سراسر منطقه معترف هستند که سپاه در برخورد با تروریسم نقش اول را داشته است.

رییس جمهور تاکید کرد: در همین مدت کوتاه بارها مسئولان به ما گفتند که اگر سپاه نبود و اگر حاج قاسم سلیمانی و مجاهدت های سپاه نبود، اکنون شرایط در کشور ما و منطقه به شکل دیگری بود.

 

وی با قدردانی از سپاه اظهار داشت: کسانی که امروز می خواهند این سپاه مقتدر را مورد سرزنش قرار دهند به دلیل این حرکت انقلابی در مبارزه با تروریسم نقش آفرینی از تلاش آنها تلاش مذبوحانه است مانند محاسبات قرن محکوم به شکست است.

به رشد اقتصادی ۴ درصدی رسیده‌ایم

رییس جمهور در ادامه با ارایه آماری از شرایط اقتصادی کشور گفت: امسال تمام تلاش دولت بر این بود که رشد اقتصادی محقق شود. در دهه ۹۰ مشکلات بسیاری در این رابطه داشتیم اما امسال شاهد رشد اقتصادی ۴ درصدی هستیم.

آیت الله رییسی رشد سرمایه گذاری و کاهشی شدن نرخ تورم و رشد تولید را از دیگر دستاوردهای دولت در سال جاری برشمرد و افزود: هم اکنون شاهد رشد تجهیزات و ابزار تولید به میزان ۵۵ درصد هستیم.

وی به تصویب اعطای کالابرگ الکترونیک به خانوارها در قانون بودجه امسال اشاره کرد و افزود: زیرساخت‌ها برای انجام این کار در استان ها آماده شده است و گزارش آن به زودی به مجلس و مردم ارایه خواهد شد.

رییس جمهور تلاش برای تحقق درآمدها در حوزه نفت و مالیات بویژه فرار مالیاتی را از دیگر رویکردهای دولت برشمرد و گفت: تلاش شده تا درآمدهای مالیاتی دولت به طور کامل محقق شود.

وی افزود: احکام دائمی بودجه به صورت جداگانه ارائه شده است. در بودجه ۱۴۰۲ بهبود معیشت مردم، حمایت از بازار سرمایه و افزایش درآمدهای مالیاتی و بهبود درمان مورد توجه قرار گرفته است. صندوق‌های عدالت و پیشرفت در تمام استان‌ها فعال می‌شود.

پایان پیام//
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: