bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران با اشاره به تاثیر مثبت عرضه ربع سکه در بورس کالا بر روند بازار سکه، موفقیت این سیاست بانک مرکزی را منوط به عرضه مداوم آن در بورس کالا عنوان کرد.

حباب‌شکنی سکه‌های بروسی در بازار/ عرضه ربع سکه در بورس باید مداوم باشد

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «نادر بذرافشان» رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران در گفتگو با بازارنیوز پیرامون اقدام اخیر بانک مرکزی مبنی بر عرضه ربع سکه در بورس کالا و تاثیر آن در بازار اظهار کرد: با توجه به اعلام قبلی این خبر و عملیاتی شدن آن، بازار تا حدی تحت تاثیر قرار گرفت، به گونه‌ای در آن مقطع زمانی و یا حتی دیروز (آغاز عرضه ربع سکه در بورس کالا) شاهد ریزش حباب و کاهش قیمت سکه در بازار بوده‌ایم.


رئیس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: در حال حاضر نکته مهمی که پیرامون این مسئله وجود دارد این است در ادامه امر، نحوه و زمان‌بندی عرضه و همچنین فاصله قیمتی سکه‌های بورسی با بازار اصلی طلا چگونه و به چه شکل رقم خواهد خورد.


وی در پاسخ به این سوال که فاصله متعادل قیمت سکه‌های بورسی با سکه‌های بازار اصلی باید چه مقدار است، گفت: با توجه به رویکرد و سیاست‌های مد نظر بانک مرکزی و همچنین تقاضای موجود در بازار، قیمت باید به نحوی تعیین گردد که منتج به تخلیه حباب سکه شود. با در نظر گرفتن این موارد، معتقدم که این فاصله قیمتی باید یک میلیون تومان پایین‌تر از قیمت سکه در بازار اصلی باشد.


بذرافشان همچنین درباره افزایش حجم عرضه ربع سکه در بورس نیز توضیح داد: در حال حاضر افزایش مقدار سکه‌های بورسی ارزش چندانی ندارد، زیرا این امر بستگی به تقاضای بازار دارد. در برهه زمانی فعلی، عرضه ادامه‌دار ربع سکه به مراتب از اهمیت بیشتری است.


رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تاکید کرد: عرضه ربع سکه در بورس کالا باید تا زمان ثبات بازار و به حداقل رسیدن حباب ادامه پیدا کند. سیاست بانک مرکزی برای بازار سکه زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که در مرحله نخست زمان عرضه مداوم باشد و سپس در مراحل دوم با توجه به نیاز بازار، مقدار عرضه آن نیز افزایش یابد.


وی در پایان شفاف‌سازی درباره مشمولیت مالیاتی سکه‌های بورسی را نکته‌ای مهم دانست که مسئولان بانک مرکزی باید افکار عمومی را نسبت به جزئیات آن آگاه و قانع سازند.


پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: