bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۰
رییس گمرک در گفتگو با بازارنیوز خبر داد؛
رئیس‌کل گمرک ضمن اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته میان این سازمان با بورس کالا و وزارت صمت، از عرضه قریب‌الوقوع خودرو‌های وارداتی در بورس کالا خبر داد.

عرضه خودرو‌های خارجی در آستانه عرضه در بورس کالا

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «محمد رضوانی فر» معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در گفتگو با بازارنیوز پیرامون آخرین وضعیت خودرو‌های وارداتی اظهار کرد: در حال حاضر به جز ۲۰ دستگاه خودرو، دیگر مورد جدیدی به سازمان گمرک اظهار نشده است. برای پیگیری بهتر این موضوع، باید آمار دقیق را از مسئولان وزارت صمت پرسید، اما با این وجود تا جایی که اطلاع دارم، در آینده‌ای نه چندان دور حجم بالایی از اتومبیل‌های خارجی در گمرک اظهار خواهد شد.


رئیس سازمان گمرک همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که تاکنون ترخیص خودرویی صورت گرفته یا خیر، گفت: تاکنون چنین مورد انجام نشده، اما با این وجود برنامه‌هایی برای عملیاتی شدن واردات و سپس عرضه خودرو‌های خارجی در بورس کالا اتخاذ شده است.


وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر فقط تصمیمات مقدماتی این موضوع مانند تعیین تعرفه‌ها و سود بازرگانی مشخص شده است.


رضوانی فر همچنین درباره نامه بورس کالا به وزیر صمت مبنی بر عرضه مشروط خودرو‌های خارجی به این بازار، گفت: جزئیات عرضه اتومبیل‌های وارداتی به این گونه نیست، اما در حال حاضر میان وزارت صمت، بورس کالا و سازمان گمرک هماهنگی‌های لازم برای تحقق این امر صورت گرفته است.


گفتنی است؛ چند قبل هئیت مدیره بورس کالا در نامه‌ای به سید رضا فاطمی امین وزیر صمت، خواستار اصلاح شیوه عرضه خودرو خارجی به این بازار شد و در همان تاکید کرد که تحقق این کار صرفا مشروط به ورود به کشور و صدور قبض انبار برای خودرو‌های خارجی است.


پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: