bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۶
وزیر اقتصاد مطرح کرد؛
وزیر اقتصاد ضمن اشاره به رکورد شکنی صادرات غیر نفتی در ۱۰ ماهه سال جاری، سال آینده قرار است هر ماه دو تا سه دستگاه جدید ایکس‌ری در گمرکات به کار بگیریم.

رکوردشکنی در صادرات غیرنفتی/ از ۵۰ گمرک به ۱۶۰ گمرک اجرایی رسیده‌ایم.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛«سیداحسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم روز جهانی گمرک طی سخنانی گفت: آمار ۱۰ ماهه اقتصاد کشور حکایت می‌کند که رکورد صادرات غیر نفتی با وجود تحریم‌ها در کشور شکسته شده و تجارت ما برای پشتیبانی از تولید رونق گرفته است.


وی افزود: اگر هر کشور دیگری مانند ایران تحریم شده بود در حد بخور و نمیر اداره می‌شد، اما ما در شرایط تحریم رکورد صادرات غیر نفتی را جابه‌جا کرده‌ایم و یکی از کشور‌های اروپایی به عنوان پنجمین شریک تجاری ما به شمار می‌رود.


وزیر امور اقتصاد و دارایی همچنین گفت: تحول در گمرک براساس دو پایه تبدیل امکانات و فرآوری‌های جدید و افزایش همکاری با دستگاه‌های همجوار گمرک دنبال می‌شود.


خاندوزی با اشاره به برنامه هفتم توسعه اظهار داشت: باید به احکام گمرک در برنامه هفتم توسعه و تسهیل در فرایند‌های تجاری گنجانده شود، ما از تعداد ۵۰ گمرک به ۱۶۰ گمرک اجرایی رسیده‌ایم.


وی افزود: سال آینده قرار است هر ماه دو تا سه دستگاه جدید ایکس‌ری در گمرکات به کار بگیریم.


وزیر اقتصاد ادامه داد: با وجود تحولاتی که در اقتصاد صورت می‌گیرد، اما هنوز نتوانستیم به اقناع افکار عمومی بپردازم و جامعه حس رضایت از موفقیت‌ها ندارند که بخشی از آن به خاطر تبلیغات سو دشمنان است که با پمپاژ اخبار منفی و غلط دنبال می‌کنند و بخشی هم به خاطر کم اطلاع‌رسانی به جامعه از سوی ما است.


خاندوزی با اشاره به مقابله دولت با فرار‌های مالیاتی اظهار داشت: در این بخش از چند سال قبل موفق‌تر عمل کرده‌ایم، اما باید بتوانیم افکار عمومی را هم همراه کنیم و از اهرم افکار عمومی در جهت تسهیل در تجارت و هوشمندسازی و کوتاه کردن زمان کار‌ها استفاده کنیم.

 

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: