bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک کارشناس دامپروری با اشاره به افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار گفت: با توجه به اینکه بحث عرضه و تقاضا در تنظیم بازار کالا‌های اساسی نقش اصلی را دارد، دولت درباره آمار تولید یا قاچاق دام زنده باید روشنگری کند.

دلیل گرانی گوشت عرضه ناکافی است/ درباره آمار تولید راستی آزمایی شود

گروه کشت و دام بازارنیوز- مهربانو مهدوی؛ «علی صدرنیازی» کارشناس دامپروری در گفتگو با بازارنیوز با اشاره به افزایش شدید قیمت گوشت قرمز دربازار اظهار کرد: عرضه و تقاضا در تنظیم بازار کالا‌های اساسی نقش اصلی را دارد بنابراین اتفاقات رخ داده در بازار گوشت قرمز حاکی از عرضه ناکافی این محصول است چرا که به گفته مسئولان تقاضا برای این محصول نیز به شدت کاهش یافته و نمی‌توان دلیل گرانی را به افزایش تقاضا گره زد.


وی با اشاره به ممنوعیت صادرات دام زنده، اضافه کرد: برخی مطرح می‌کنند که کشور با مازاد دام زنده مواجه است، اما اخیرا دولت اقدام به واردات گوشت گرم کرده و قرار است که روزانه بین ۵۰ تا ۶۰ هزارتن از این نوع گوشت به بازار تزریق شود ضمن اینکه پیش از این نیز عرضه گسترده گوشت منجمد نیز در سطح گسترده انجام می‌گرفت.


صدرنیازی گفت که بنابراین یا با قاچاق گسترده دام به خارج از مرز‌ها مواجه هستیم و یا اینکه باید در زمینه آمار تولید راستی آزمایی شود.


وی تاکید کرد: تا زمانی که ریشه این مساله به درستی مشخص نشود نمی‌توان به حل آن فکر کرد و برای آن راهکار اساسی در نظر گرفت.

 

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: