bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
دبیر کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کارنامه مجریان آن را غیر قابل قبول توصیف و ارزیابی کرد.

عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قابل قبول نیست

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «رسول فرخی میکال» دبیر کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون افزایش حجم قاچاق در کشور اظهار کرد: وقوع این امر متاثر از عوامل متعددی است. شناسایی و شفافیت‌سازی مراحل ورود کالای قاچاق به کشور، اصلاح و اعمال نظارت‌های جدی بر گلوگاه‌های ورود اجناس غیر قانونی از یک سو و از طرفی دیگر اهتمام و اعتقاد جدی مجریان مبارزه با این امر، از جمله عوامل مهم و تاثیرگذاری است که می‌تواند حجم کالای قاچاق در کشور را به شکل قابل ملاحظه‌ای بکاهد.


دبیر کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها همچنین درباره ارزیابی نمایندگان مجلس از عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: در حال حاضر این ستاد از کارنامه مثبت و قابل قبولی در امر مقابله با پدیده قاچاق برخودار نیست، لذا مجریان آن باید تلاش بیشتری را برای حل اساسی این مسئله داشته باشند.


وی تفاوت قابل توجه قیمت برخی کالا‌های داخلی و خارجی و همچنین عدم تامین کالا‌های ضروری را به عنوان دیگر از عوامل موثر در تشدید قاچاق دانست که دولت می‌تواند با رفع آنها، سهم اجناس غیر قانونی در ساختار اقتصاد کشور را به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد.


گفتنی است؛ چند قبل «علی جدی» نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناهماهنگی دستگاه‌های اجرایی در امر مبارزه با قاچاق و «مصطفی رضاحسینی قطب آبادی» دیگر عضو این کمیسیون با اشاره به عملکرد غیر شفاف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نسبت به کارنامه این ستاد انتقاد‌اتی را مطرح کردند.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: