bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
آمار‌های اقتصادی کره جنوبی نشان می‌دهد این کشور در حال رسیدن به رکود بزرگ اقتصادی است.

گروه بین‌الملل بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ به دلیل تعطیلات ادامه‌دار در ماه ژانویه سال جاری و همچنین کاهش تقاضا در بازار جهانی برای کالاهای کره‌ای، صادرات کره جنوبی روند نزولی داشته و آمارهای ابتدایی، نشان از کسری بالای تراز تجاری این کشور دارد. همین مسئله باعث شده تا سئول قدم به قدم در حال حرکت به سمت رکود اقتصادی باشد.

طبق آمارهایی که مسئولان سئول و نهادهای بین‌المللی منتشر کرده‌اند، تجارت این کشور در بازه زمانی اکتبر تا دسامبر سال گذشته هم ۰.۴ درصد منفی شده بود.

در صورتی که اوضاع به همین طریق پیش برود، کره جنوبی عملاً وارد اولین رکود اقتصادی خود در سه سال گذشته می‌شود.

آمار وزارت بازرگانی کره جنوبی نشان می‌دهد که صادرات این کشور در ماه ژانویه ۱۶.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته پایین آمده و عملکرد بسیار بدتری را نسبت به پیش‌بینی کارشنان به ثبت رسانده است.

واردات کره جنوبی اما ۲.۶ درصد پایین آمده و باعث کسری تراز تجاری ۱۲.۶۹ میلیارد دلاری برای این کشور شده است.

پارک سانگ هیون، کارشناس اقتصادی مؤسسه HI، می‌گوید: پیش‌بینی من برای رشد اقتصادی کره در سه ماهه نخست امسال صفر است.

گفتنی است؛ طبق آمارها، اقتصاد کره‌جنوبی یازدهمین اقتصاد برتر دنیا و چهارمین اقتصاد آسیاست. باوجود توان رشد بالای اقتصادی و ثبات ساختاری در کره جنوبی، رتبه اعتباری این کشور به دلیل تنش‌ها با همسایه شمالی خود، پایین آمده و بازارهای سئول را تحت تاثیر قرار داده است.

آنچه می‌تواند برای مقامات سئول خوشحال‌کننده باشد، بدهی خارجی کم و ذخیره ارزی بالای این کشور است که به گفته صندوق بین‌المللی پول، این امکانات می‌تواند کره جنوبی را از تنش‌های اقتصادی زودتر از بسیاری از اقتصادها، نجات دهد. در سال ۲۰۲۱ درآمد سرانه کره جنوبی برای اولین‌بار به سطح هفت کشور ثروتمند جهان رسید و این یک موفقیت برای این کشور محسوب شد.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: