bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر رویکرد یکسان و بدون تبعیض سازمان امور مالیاتی در اخذ مالیات از همه دستگاه‌ها، شبهات مطرح شده درباره مماشات این سازمان با نهاد‌های حاکمیتی را فضاسازی رسانه‌ای توصیف کرد.

دولتی و حاکمیتی؛ یکسان در پرداخت مالیات

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ روز گذشته (یکشنبه ۱۶ بهمن) در واپسین دقایق نشست خبری «داود منظور» رئیس سازمان امور مالیاتی، از سوی یکی از خبرنگاران حاضر در این نشست سوالی مطرح شد مبنی بر این که چرا این سازمان در طول ۵ سال گذشته، در اخذ مالیات از نهاد‌های حاکمیتی مانند قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با قاطعیت کاملی برخورد نکرده است.


اگرچه، منظور در این نشست پاسخ به سوال این خبرنگار را منوط به ارائه مستندات دقیقی پیرامون این ادعا کرد، اما با این وجود، سوالی که اکنون مطرح می‌شود آن است که آیا سازمان امور مالیاتی تاکنون در امر مالیات‌ستانی از تمامی دستگاه اعم از دولتی و حاکمیتی تفاوتی قائل شده یا این که این گزاره صرفا یک ادعای رسانه‌ای است.

 

نماینده مجلس: از همه مالیات می‌گیریم


حال با توجه به این مسئله،«محمد صفایی» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون عملکرد سازمان امور مالیاتی در امر مالیات‌ستانی از دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی اظهار کرد: در طول یک سال گذشته با مورد خاصی برنخورده‌ایم که طی آن مدیران این سازمان در اخذ مالیات از دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی تفاوت ویژه‌ای قائل شده باشند.


این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطر نشان کرد: در طول ۴ دهه اخیر، اقتصاد ایران همواره وابسته به درآمد‌های نفتی بوده، لذا به خاطر همین وابستگی شدید است که اکنون بخش قابل توجهی از آحاد مردم مانند پزشکان، نسبت پرداخت مالیات اقبال خاصی را از خود نشان نمی‌دهند.

ماجرای دیروز، بازی رسانه‌ای بود


وی همچنین پیرامون برخی شبهات مطرح شده درباره مالیات‌های معوقه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت: همه این موارد صرفا نوعی فضاسازی رسانه‌ای است؛ کما اینکه رئیس سازمان امور مالیاتی در نشست خبری روز گذشته خود ضمن تاکید بر برخورد یکسان با همه نهاد‌ها، رسیدگی به این مسئله را مشروط به داشتن و ارائه مدارکی متقن عنوان کرد.


صفایی خاطر نشان کرد: علی رغم عملکرد مثبت سازمان امور مالیاتی، مسئولان این سازمان موظفند برای رفع هرگونه ابهام در ذهنیت افکار عمومی و ایجاد شفافیت در فضای رسانه‌ای کشور، مستندات لازم پیرامون این مسئله را ارائه دهند تا از این طریق شبهات مطرح شده درباره امتناع نهاد‌های حاکمیتی از پرداخت مالیات از بین برود. یقینا به هر میزان که شفافیت در این موضوعات بیشتر باشد، به همان اندازه به نفع دولت، ملت و کشور خواهد بود.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: