bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ضمن اشاره به فعالیت گسترده مسئولان بانک مرکزی برای افزایش همکاری‌های بانکی میان ایران و کشور‌های همسایه، نسبت به اقدامات اخیر وزارت خزانه‌داری آمریکا در بازار ارز عراق، ابراز خوش بینی‌کرد.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «علیرضا پیمان‌پاک» رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت طی نشست خبری، در پاسخ به پاسخ به سوال خبرنگار بازارنیوز پیرامون چالش‌های ارزی پیش آمده در عراق گفت: این مسئله جای نگرانی ندارد، چرا که مسئولان بانک مرکزی کنترل این موضوع را در دست دارند.


رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت افزود: در حال حاضر مذاکراتی پیوسته و جدی برای توسعه همکاری‌های پولی و مالی میان شبکه بانکی ایران و بانک TBA و دیگر بانک‌های کشور عراق فعال شده؛ مداخله مقامات آمریکایی پیرامون مسائل ارزی عراق، نشانه‌ای واضح از تعاملات گسترده ایران با فعالان اقتصادی عراقی است.


گفتنی است؛ همزمان با مسائل ارزی عراق، هیئتی سیاسی متشکل از کارشناسان پولی و مالی به ریاست «فواد حسین» وزیر امور خارجه این کشور به ایالات متحده آمریکا سفر کرد. مقارن با این دیدار، «دیار کردا» خبرنگار عراقی به نقل از یک منبع آگاه از موافقت مقامات کاخ سفید برای آزاد سازی ۵۰۰ میلیون دلار از منابع ارزی ایران در عراق و پرداخت از طریق کشور ثالث خبر داد.


مشروح گفته‌های پیمان‌پاک را در زیر ببینید:

 

پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: