bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
بازارنیوز خبر می‌دهد؛
به دنبال بحرانی شدن شرایط بازار نهاده های دامی و چالش های پیش آمده در صنعت مرغداری، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران استعفا کرد.

گروه کشت و دام بازارنیوز- مهربانو مهدوی؛ به دنبال ایجاد چالش‌های گسترده برای صنعت مرغداری کشور از جمله دخالت دولت در بازار، قیمت گذاری دستوری، عدم تامین به موقع و کافی نهاده‌های دامی، بحرانی شدن شرایط بازار، کاهش شدید قیمت مرغ، عدم صادرات مناسب و مواردی از این قبیل حبیب اسدالله‌نژاد، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران از سمت خود استعفا داد.

وی در نامه استعفای خود از مرغداران کشور عذرخواهی و عنوان کرده درباره ناگفته‌های دوران مسئولیتش در صورت لزوم صحبت خواهد کرد.

 


بیشتر بخوانید:

بازار کنجاله سویا بحرانی شد/ مرغداران: پول را گرفته‌اند و نهاده نمی‌دهند


 

در نامه استعفای مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور آمده است:

بابت کلیه آسیب‌هایی که به واسطه سیاست گذاری غلط دولتی و عدم حمایت از تولید متوجه مرغداران شد از مرغداران مظلوم و زحمتکش کشور عذرخواهی می‌کنم. دلیل اصلی استعفای بنده نداشتن سازوکار اجرایی و اختیارات برای جلوگیری از وارد شدن آسیب بیشتر به مرغداران به واسطه اجرای سیاست‌های دستوری پشت در‌های بسته و بدون حضور و توجه به نظرات تشکل‌ها بوده است که ناگفته‌ها و رنج نامه دوران تصدی مسئولیت خود را در صورت لزوم متعاقبا خواهم گفت.

بازار نهاده در بحران؛ مرغ‌دار در آستانه ورشکستگی/ مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران استعفا کرد

بر اساس گزارش بازارنیوز، طی هفته‌های اخیر مشکلات ارزی منجر به کاهش واردات نهاده‌های دامی شده و آن طور که مرغداران می‌گویند علی‌رغم اینکه به واردکنندگان پول داده‌اند، آن‌ها قادر به ترخیص محموله‌های خود و تحویل آن به تولیدکنندگان نیستند و تولیدکننده مجبور به تامین نهاده از بازار آزاد است.


به گفته مرغداران هر کیلوگرم کنجاله سویا در بازار آزاد به قیمت هر کیلوگرم ۲۵ هزار تومان به سختی یافت می‌شود ضمن اینکه، چون مرغدار پول خود را برای تامین نهاده به نرخ مصوب داده و پول وی دست واردکننده است، نقدینگی برای خرید از بازار آزاد ندارد.

گفتنی است؛ مهمترین علت مطرح شده برای این معضل، عدم تخصیص ارز توسط وزارت جهاد کشاورزی است که موجب شده، بازار نهاده‌ها با کمبود مواجه شود. این قطعا می تواند در آینده‌ای نزدیک بر قیمت مرغ و تخم مرغ اثر بگذارد و یا این که مرغداران را به ورطه ورشکستگی بکشاند.

این نخستین بار نیست که وزارت جهاد در تخصیص ارز دچار مشکل بوده؛ پیش از این هم در موارد دیگر حوزه کشاورزی، شاهد اینگونه ضعف‌ها بوده‌ایم.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: