bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
در گفتگو با بازار نیوز مطرح شد؛
یک واردکننده نهاده‌های دامی با بیان اینکه برای واردات نهاده‌های دامی ارزی وجود ندارد، گفت: همین مساله در آینده نزدیک منجر به کمبود و افزایش شدید قیمت محصولات پروتئینی خواهد شد و کشور را با چالش‌های جدی مواجه می‌کند.

گروه کشت و دام بازارنیوز- مهربانو مهدوی؛ ابراهیم شریفی، واردکننده نهاده‌های دامی در گفتگو با بازارنیوز از سیاست حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی انتقاد کرد و گفت: این مساله منجر به نابسامانی بازار نهاده‌های دامی شده و مشکلات بسیار زیادی را برای واردکنندگان و تولیدکنندگان دام و طیور ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی در راستای کنترل قیمت کالا‌های اساسی بود، افزود: مقصر فساد و مشکلاتی که در این حوزه پیش آمد و منجر به حذف سیاست مذکور شد، برخی افراد در دولت‌ها بودند.

شریفی تصریح کرد: واقعیت آن است که دولتمردان و مسئولان در فرآیند اجرا و کنترل بازار کالا‌های اساسی از جمله نهاده‌های دامی عملکرد مناسبی نداشتند.

وی با بیان اینکه هم اکنون نرخ ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده که ۶.۵ برابر ۴۲۰۰ تومانی است، گفت: متاسفانه امروز برای واردات نهاده‌های دامی ارزی وجود ندارد و همه گرفتار شده‌اند و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نه تنها مشکلی را حل نکرده، بلکه همان شرایط گذشته در حال تکرار است.

شریفی به کمبود کنجاله سویا در بازار اشاره و عنوان کرد: همین مساله در آینده نزدیک منجر به کمبود و افزایش شدید قیمت محصولات پروتئینی خواهد شد و کشور را با چالش‌های جدی مواجه می‌کند.

باید ذکر شود؛ این در حالی است که اخیرا چای‌کاران و واردکنندگان چای کشور در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور، از عدم تخصیص عادلانه ارز در وزارت جهاد کشاورزی گلایه کردند. به نظر می رسد این وزارتخانه در موارد متعددی دچار مشکل در تخصیص ارز شده است.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: