bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۱۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵
برای خرید میلگرد ساده در بهترین زمان و با بهترین قیمت، انتخاب یک مرجع معتبر می‌تواند به شما کمک کند. آیین صنعت تولیدکننده انواع میلگرد ساده با بهترین قیمت، امکان خرید محصولات باکیفیت با مناسب‌ترین قیمت را برای شما عزیزان فراهم کرده است.

زمان مناسب خرید میلگرد سادهمیلگرد یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنایع مختلف از جمله ساختمان‌سازی است و نوسانات روزانه نمودار قیمت آن توسط بسیاری از خریداران و صنعتگران رصد می‌شود. میلگردها از نظر شکل ظاهری به دودسته ساده و آجدار تقسیم می‌شوند. بر اساس استانداردهای تولید، میلگرد ساده دارای گرید A1 است. قیمت میلگرد A1 با توجه به تغییرات بازار جهانی فولاد، شرایط اقتصادی و سیاسی کشور، میزان عرضه و تقاضای بازار و... نوسان می‌کند و ممکن است ناگهان سر به فلک بکشد. بنابراین، یافتن زمان مناسب خرید برای تمام خریداران اهمیت بالایی دارد. در ادامه همراه ما باشید تا بررسی کنیم که چه زمانی برای خرید میلگرد ساده آیین صنعت مناسب است.

کاربرد میلگرد ساده چیست؟

اگرچه میلگردها کاربرد زیادی در صنایع دارند؛ اما تقاضای بازار برای انواع میلگرد آجدار آیین صنعت بیشتر است. این امر به دلیل ویژگی‌های ساختاری و خواص میلگردها است که کاربرد آن‌ها را نسبت به یکدیگر متمایز می‌کند. میلگرد ساده یا A1 که در صنایع به‌ عنوان فولاد 240 نیز شناخته می‌شود، از جمله آرماتورهای گروه نرم است و به شکل کلاف و شاخه تولید و عرضه می‌شود. انواع شاخه‌ای با سایز 8- 40 و انواع کلاف با سایز 5.5-12 در دسترس خریداران قرار می‌گیرند.

میلگرد A1 عمدتاً در بتن‌آرمه کاربرد دارد و موجب افزایش مقاومت بتن‌ها در برابر نیروهای کششی و استحکام و امنیت سازه می‌شود؛ اما استفاده از آن در آرماتوربندی به‌ عنوان دور پیچ، ساخت خاموت و نماسازی ساختمان‌ها نیز رایج است. خم‌کاری، آهنگری و جوشکاری از جمله عملیاتی هستند که می‌توان بر روی میلگرد ساده انجام داد. با توجه به ویژگی‌های ساختاری آرماتور ساده، در صنایع دیگری مانند ساخت انواع اتصالات شامل میخ، پیچ و مهره و... نیز از آن استفاده می‌شود.

روش‌های تشخیص بهترین زمان خرید میلگرد ساده

تشخیص زمان مناسب خرید، مستلزم صرف وقت و بررسی روند بازار فولاد است. برای شروع لازم است با عوامل مؤثر بر بازار آشنا شوید و به بررسی نحوه تأثیر آن‌ها بر نمودار قیمت محصول مورد نظر خود بپردازید. به ‌این ‌ترتیب، می‌توانید بهترین زمان برای خرید را به ‌درستی تشخیص دهید. به‌ طور کلی، 2 روش اطمینانی برای تشخیص سیگنال‌های خرید وجود دارد:

  • پیش‌بینی قیمت با تحلیل بازار

اگر به دنبال یک روش دقیق با نتیجه اطمینانی هستید، بررسی تأثیر عوامل متعدد بر نمودار قیمت و پیش‌بینی حرکات بعدی بازار میلگرد، جواب درست‌تری برای شما خواهد بود. به ‌عبارت ‌دیگر، در این روش ابتدا باید به بررسی پیشینه بازار بپردازید و سپس رفتار بازار را بر اساس عادات آن پیش‌بینی کنید. برای مثال، با نگاهی به گذشته می‌توان دریافت که تخفیف بازارهای خارجی با افزایش واردات میلگرد، به اهرمی برای کاهش قیمت آن در بازار داخلی تبدیل می‌شود.

متخصصان آیین صنعت با بررسی تغییرات لحظه‌ای و روزانه قیمت‌ها و تحلیل‌های تکنیکال بازار، قطعی‌ترین نتایج و قوی‌ترین احتمالات پیش روی بازار آهن و فولاد را در اختیار شما قرار می‌دهند. بررسی این تحلیل‌ها، چشم‌انداز دقیق‌تری از بازار را برای شما به وجود می‌آورد و مانع از اتلاف زمانتان می‌شود.

  • پیش‌بینی قیمت با توجه به زمان پروژه

فراموش نکنید که بزرگ‌ترین ماهی‌ها را با حرکت کردن در خلاف جهت آب شکار خواهید کرد. زمان پروژه خود را بررسی کرده و با نگاهی به میزان عرضه و تقاضای بازار فولاد، زمان درست برای خرید میلگرد A1 را انتخاب کنید. همان‌طور که می‌دانید، فصول گرم سال بهترین زمان برای ساخت و ساز هستند. بنابراین، بیشترین میزان تقاضای بازار متعلق به بازه زمانی اواخر بهار تا اواسط پاییز است و قیمت محصولات فولادی از جمله انواع آرماتور در این مدت به بالاترین سطح خود می‌رسد.

اگر به دنبال خرید میلگرد ساده با قیمت ارزان‌تر هستید، معمولاً سه ماه آخر سال، زمان مناسب‌تری است. البته این در صورتی است که عوامل دیگری مانند نرخ ارز و قیمت جهانی فولاد در این مدت روند افزایشی نداشته باشند. زیرا با افزایش قیمت دلار و هزینه‌های تولید، حتی کاهش میزان تقاضای بازار نیز نمی‌تواند مانع از بالا رفتن قیمت محصولات فولادی شود.

زمان مناسب خرید میلگرد ساده

مهم‌ترین عوامل مؤثر بر نمودار قیمت میلگرد ساده

همان‌طور که اشاره شد، آشنایی با عوامل مؤثر بر نمودار قیمت میلگرد جزو اطلاعات پایه‌ای برای پیش‌بینی روند بازار فولاد و تشخیص زمان مناسب خرید میلگرد هستند. از این رو، مهم‌ترین فاکتورهای تعیین‌کننده قیمت محصولات فولادی در ماه‌های اخیر را در اینجا آورده‌ایم:

  • شرایط سیاسی و اقتصادی کشور

شرایط سیاسی و اقتصادی کشور رابطه تنگاتنگی با یکدیگر پیدا کرده‌اند. اعمال تحریم‌ها از جانب کشورهای اروپایی و آمریکایی موجب خروج سرمایه‌گذاران خارجی، افزایش قیمت دلار، گران شدن مواد اولیه و کوتاه شدن دست تولیدکنندگان ایرانی از بازارهای مهم خارجی شده است. از این رو، روند مذاکرات هسته‌ای عامل تعیین‌کننده‌ای در شرایط اقتصادی کشور و نمودار قیمت محصولات فولادی است. از طرف دیگر، اتخاذ تصمیمات جدید از جانب دولت با تغییر شرایط اقتصادی کشور می‌تواند در نوسانات قیمت میلگردها تأثیر بگذارد. افزایش بودجه پروژه‌های عمرانی در بودجه‌بندی سالانه و وضع عوارض برای صادرات، تصمیماتی بودند که به شکل‌های مختلفی بر نمودار قیمت میلگرد تأثیر گذاشتند.

  • نوسانات نرخ ارز

اوج گرفتن نرخ ارز، تأثیر افزاینده بر قیمت اجناس فولادی داشته و در ماه‌های اخیر، جزء فاکتورهای اصلی در تعیین قیمت محصولات بازار فولاد بوده است. نرخ ارز بر هزینه‌های تولید تأثیر می‌گذارد و بر میزان صادرات و واردات محصولات فولادی کشور نیز تأثیرگذار است. افزایش نرخ ارز موجب افزایش قیمت مواد اولیه و تمایل تولیدکنندگان به صادرات و درآمد ارزی می‌شود؛ در حالی که کاهش آن می‌تواند به افزایش واردات و عرضه میلگرد به بازار داخلی، کاهش هزینه‌های تولید و ارزان شدن محصولات کمک کند.

زمان مناسب خرید میلگرد ساده

  • بورس کالا

شرکت‌های فولادی متعددی در بورس کالا فعالیت دارند و محصولات خود را از طریق این بازار عرضه می‌کنند. میزان عرضه و تقاضای میلگرد ساده این شرکت‌ها در بازار بورس، به ‌عنوان یکی از عوامل تعیین‌کننده در قیمت آن در طول هفته شناخته می‌شود.

  • قیمت جهانی فولاد

قیمت جهانی فولاد معمولاً تحت تأثیر میزان عرضه فولاد خام تولیدکنندگان اصلی شامل چین، کره جنوبی، روسیه، ژاپن، اتحادیه اروپا و هند است. برای مثال، کاهش میزان عرضه از طرف تولیدکنندگان چینی با شدت گرفتن شیوع کرونا، نمودار قیمت جهانی فولاد را برای مدتی صعودی کرد.

سخن پایانی

برای خرید میلگرد ساده در بهترین زمان و با بهترین قیمت، انتخاب یک مرجع معتبر می‌تواند به شما کمک کند. آیین صنعت تولیدکننده انواع میلگرد ساده با بهترین قیمت، امکان خرید محصولات باکیفیت با مناسب‌ترین قیمت را برای شما عزیزان فراهم کرده است. با مراجعه به سایت آیین صنعت می‌توانید از قیمت به‌روز انواع میلگرد ساده، انکر بولت و سایر محصولات فولادی مطلع شوید. همچنین از طریق ارتباط مستقیم با شرکت می‌توانید با مشاورها و کادر مجرب بخش فروش ارتباط حاصل کنید.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: