bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
بازارنیوز گزارش می‌دهد؛
برخی اطلاعاتی که به دست بازارنیوز رسیده نشان از آن دارد که در روند تایید صلاحیت‌های انتخابات اتاق بازرگانی، اشکالاتی وجود دارد.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ ثبت‌نام‌ها برای انتخابات اتاق بازرگانی که ۲۰ اسفندماه برگزار می‌شود و همچنین کار انجمن نظارت بر انتخابات اتاق به پایان رسید و برخی اسامی مهم از جمله خوانساری و کرباسیان که پیشتر به آن‌ها پرداخته بودیم، رد صلاحیت شدند، ولی همچنان برخی افراد در انتخابات این دوره حضور دارند.

اختصاصی| تخلف در تایید صلاحیت‌های اتاق بازرگانی

طبق اطلاعاتی که به دست خبرنگار بازارنیوز رسیده، برخی افراد با وجود آنکه شرایط قانونی که در آیین نامه انتخابات اتاق مندرج است را دارا نیستند، توانستند تایید صلاحیت بگیرند و برخی هم با داشتن شرایط و سابقه درخشان، صلاحیتشان تایید نشد.

یکی  از فعالان حوزه کشاورزی استان کردستان و عضو اتاق این استان، با وجود داشتن لوایح مختلف، رد صلاحیت شده است.

صلاحیت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خرما در استان بوشهر  که در سال ۸۸، به عنوان واحد نمونه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی از سوی اتاق این استان هم شناخته شد، مورد تایید قرار نگرفت.

صاحب یکی از بزرگترین هتل‌های استان یزد که سالهاست عضو اتاق این استان هم است، رد صلاحیت شده بوده که با اعتراضات اعضای اتاق، مجددا تایید صلاحیت شد.

یکی از بزرگترین معدن‌داران ایران با حدود ۲۵۰۰ نفر پرسنل بیمه‌شده که در اختیار دارد، با یک ایراد بیمه‌ای رد صلاحیت شده بود که پس از مراجعه و شکایت وی، گفته‌اند که مدارک او به درستی مورد بررسی قرار نگرفته بوده و حالا تایید صلاحیت شده است.

از طرف دیگر، فردی با یک لوح بسیار مشعشع که حتی سربرگ هم ندارد و هیچ اطلاعات خاصی دال بر فعالیت موثر اقتصادی ندارد، مدعی شده که تولیدکننده بذر است؛ در حالی که تولید این محصول نیاز به کارخانه بوجاری دارد. طبق اطلاعاتی که به دست آمده، صاحب این لوح، هیچ کارخانه‌ای را در استان بوشهر که مدعی فعالیت در آن است، در اختیار ندارد.

اختصاصی| تخلف در تایید صلاحیت‌های اتاق بازرگانی

همچنین روز گذشته روزنامه فرهیختگان از صدور کارت عضویت برای ۷۷ هنرمند و افراد غیرمشخصی خبر داد که می‌توانید اینجا ببینید.

با این حال می‌توان گفت که با وجود رد شدن برخی از افراد سرشناس به دلیل نداشتن شرایط احراز صلاحیت، اما روند بررسی‌ها چه در تهران و چه در سایر استان‌ها دقیق نبوده و لازم است شورای نظارت بر اتاق‌های بازرگانی که باید اسامی نهایی را تا روز سه‌شنبه اعلام کنند، دقت کافی را داشته باشند.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: