bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
دادستان کل کشور مطرح کرد؛
دادستان کل کشور ضمن با اشاره به مشکلات حقوقی و قضایی تولیدکنندگان گفت: دادستانی کل کشور این آمادگی را دارد که با همکاری وزارتخانه‌های صمت و کشاورزی واحد‌های تولیدی غیر فعال شناسایی و سپس راهکار‌هایی را برای رفع موانع فعالیت آن‌ها اتخاذ کند.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ حجت الاسلام والمسلمین «محمد جعفر منتظری» دادستان کل کشور در بیستمین جشنواره تولید ملی- افتخار ملی پیرامون مشکلات بنگاه‌های اقتصادی اظهار کرد: مسئله مولدسازی موضوع بسیار مهمی برای کشور است که اگر همه دست اندرکاران به صورت حساب شده، منطقی و عاقلانه در آن ورود کنند، در رشد اقتصاد کشور و رفع مشکلات اقتصادی دولت تاثیرگذار است.


دادستان کل کشور افزود: البته پیش‌نویس آیین‌نامه مربوطه اشکالاتی داشته که منجر به برگشت دادن آن به هیئت مذکور شده است و امیدواریم در اولین فرصت شاهد رفع ایرادات آن باشیم.

تاکید رهبر انقلاب بر رفع مانع تولید/ برخی دستگاه‌ها برای تولیدکنندگان مانع تراشی می‌کنند


وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه مولدسازی، برخی سرمایه‌های منجمد دولت می‌تواند به سرمایه‌های در جریان تبدیل شده و در رفع ضعف و مشکلات دولت از یک سو و همچنین در ایجاد اشتغال و ارتقای تولید موثر بیفتد.


انحراف تسهیلات بانکی به مسیر‌هایی غیر از تولید


منتظری با تاکید بر حمایت همه جانبه قوه قضاییه از بخش تولید، گفت: در حال حاضر دادستانی کل و همچنین در سراسر کشور دادستان‌های ما آمادگی دارند تا هر صاحب صنعت، تولید کننده یا اشتغال آفرینی که در حوزه کاری خود با مشکلاتی مواجه است کمک کنند.


دادستان کل کشور تاکید کرد: اگر تولیدکننده‌ای که به دادستانی حوزه قضایی خود در شهرستان مراجعه کرده و با پاسخ منفی مواجه شده حتماً به ما مراجعه کند؛ چون که ما این وظیفه ملی را برای خود قائل هستیم که در جهت رفع موانع و مشکلات گام برداریم.


وی همچنین درباره پرونده تسهیلات بانکی مرتبط با بخش تولید هم گفت‌: در بررسی مسائل بانکی، به پرونده‌هایی برخورده‌ایم که در آن تولید کننده از تسهیلات شبکه بانکی برای رونق اقتصاد یا به گردش درآوردن چرخ تولید استفاده کرده بودند، اما نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند و انتظار کمک دارند.


این مقام قضایی افزود: در کنار این موضوع، پرونده‌هایی هم وجود داشتند که در آن فردی به جای صرف تسهیلات در امور تولید آن را در جا‌های دیگر مصرف کردند و به این افراد نمی‌توان کمک کرد، زیرا آنچه بانک‌ها در اختیار کسبه، تجار و کارآفرینان قرار می‌دهند، سرمایه‌های ملی است.


انتقاد از مانع تراشی برخی دستگاه‌های برای بخش تولید


منتظری در ادامه با انتقاد از عملکرد برخی دستگاه‌های اجرایی در حمایت از بخش تولید و مانع تراشی برای تولیدکنندگان، گفت: در زمینه صیانت از حقوق عامه نیز گام‌های خوبی در دادستانی کل برداشته شده، اما با این حال مطابق اطلاعات ما محدودیت‌هایی از سوی برخی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی نیز در مسیر تولید ایجاد می‌شود که باید برطرف شود.


دادستان کل کشور افزود: سیاست قطعی دولت بر رفع موانع تولید استوار بوده و تلاش‌های زیادی نیز در این زمینه انجام شده، اما معتقدیم بهتر از این‌ها می‌شود کار کرد. امروز اقتصاد یک مسئله محوری در کشور به حساب می‌آید و هر کسی که می‌خواهد خدمتی به کشور بکند، باید در راستای تولید اقتصاد و اشتغال گام بردارد.


وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در نامگذاری سال‌های گذشته با عناوین تولید، گفت: رشد اقتصادی که به معنای افزایش تولید و اشتغال و کاهش قیمت‌ها است، می‌تواند کشور را از دشواری‌ها و مشکلات نجات دهد. تحقق این مولفه نیازمند جهش تولید است؛ یقینا با رونق و شکوفایی بخش تولید، شاخص‌های کلان اقتصاد کشور هم بهبود خواهد یافت.


تاکید رهبر انقلاب بر رفع مانع تولید


منتظری با اشاره به تشکیل شورای عالی اقتصاد، گفت: همزمان با مطرح شدن موضوع اقتصاد مقاومتی در فضای اقتصادی کشور، مقام معظم رهبری با تشکیل این شورا از سران سه قوه خواستند تا به بخش تولید و رفع موانع پیش روی این حوزه توجه ویژه‌ای شود، در این میان بخشی از مسئولیت این امر بر عهده دادستانی کل کشور قرار گرفت.


دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته اقدامات جدی در دادستانی کل کشور در حمایت از تولید انجام شد که از جمله آن‌ها موانع موجود بر سر راه مراکز تولید و کارخانجات راکد و نیمه تعطیل به‌ویژه موانع حقوقی و پرونده‌های مفتوحه در دستگاه قضایی برطرف شد.


وی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر دادستانی کل کشور این آمادگی را دارد که با همکاری وزارتخانه‌های صمت و کشاورزی واحد‌های تولیدی غیر فعال شناسایی و سپس راهکار‌هایی را برای رفع موانع فعالیت آن‌ها اتخاذ کند. و در این راستا دادستانی کل کشور آمادگی کامل دارد.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: