bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۱۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
پیگیری بازارنیوز جواب داد؛
با تخصیص ارز نهاده‌های دامی از شب گذشته، بارگیری این کالا‌ها از امروز آغاز می‌شود.

گروه کشت و دام بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ شنیده‌ها حاکی از این است که با تخصیص ارز نهاده‌های دامی از شب گذشته، بارگیری این کالا‌ها از امروز آغاز می‌شود.

آن طور که خبرنگار بازارنیوز اطلاع کسب کرده ،مشکلی در تامین نهاده‌های دامی وجود نداشته و گرفتاری فقط در تخصیص ارز بوده که این مساله نیز شب گذشته برطرف شده است.

با این حال واردکنندگان به خبرنگار بازار نیوز گفتند که احتمال دارد قیمت مصوب ذرت دامی و کنجاله سویا افزایش یابد. به گفته این واردکنندگان، دلیل افزایش نرخ مصوب ذرت و کنجاله سویا تغییر نرخ ارز نیما از ۲۴۵۰۰ تومان به ۲۸۵۰۰ تومان است. قیمت مصوب ذرت و جوی دامی نیز در حال حاضر ١١ هزار و ٣٠٠ تومان است .

براین اساس گفته می‌شود که در حوزه تامین جوی دامی هیچگونه مشکلی وجود ندارد و در حال حاضر نیز این محصول زیر نرخ مصوب معامله می‌شود و قیمت آن در بازار بین ۱۰ هزار و ۶۰۰ تا ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان است.

به گزارش بازارنیوز عدم تخصیص ارز نهاده‌های دامی و کمبود حاصل شده در بازار این کالا‌ها بویژه در بازار کنجاله سویا مشکلات زیادی را برای مرغداران و دامداران ایجاد کرده بود به طوری که قیمت کنجاله در بازار آزاد به کیلویی ۲۵ هزار تومان رسید.

همچنین اخیرا نیز اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران در نامه‌ای به رییس کل بانک مرکزی اعلام کرده بود: ۲۵ فروند کشتی حامل کالا‌های اساسی متعلق به بخش خصوصی در انتظار تخصیص ارز است.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
0
0
همش تاکی میگین دوروز قبل جو از شرکت تعاونی گرفتیم ۱۲۵۰۰تومان چهار تن
ذرت پنج تن ۱۲۸۰۰تومان
سویا ۲۵۷۰۰تومان یک تن
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: