bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۰
طبق اطلاعاتی که به بازارنیوز رسیده؛
طبق شنیده‌ها، رئیس اتاق همدان در جلسه اخیر شورای روسای اتاق سراسر کشور، از خوانساری و سلاح‌ورزی به تندی انتقاد کرده است.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ طبق شنیده‌ها، در آخرین جلسه شورای روسای اتاق‌های سراسر کشور که روز یکشنبه ۳۰ بهمن‌ماه در اتاق ایران برگزار شد، رئیس اتاق همدان که ظاهرا از آیین‌نامه شورای عالی نظارت مبنی بر ممنوعیت تصدی رئیس یک اتاق بیش از دو دوره خشمگین بوده، به رئیس اتاق خرم‌آباد و تهران که به سبب عضویت در هیئت رئیسه اتاق ایران به همراه شافعی، عضو شورای عالی نظارت هم هستند تاخته که چرا آیین‌نامه شورای عالی نظارت را امضا کرده‌اند و بر ممنوعیت تصدی بیش از دو دوره ریاست اتاق مهر تایید زده‌اند.

بنابر آیین‌نامه ابلاغ شده توسط شورای عالی نظارت که عالی‌ترین رکن اتاق بازرگانی قلمداد می‌شود، روسای اتاق‌هایی که از سال ۹۳ به این‌سو، دو دوره ریاست یک اتاق را بر عهده داشته‌اند نمی‌توانند مجددا بر کرسی ریاست بنشینند.

قبل از مصوبه شورای عالی نظارت، هیات نمایندگان اتاق ایران در ۲۰ دی‌ماه مصوبه ممنوعیت بیش از دو دوره ریاست را با این قید که انتخاب رئیس برای دور سوم با اکثریت دو سوم اعضا بلامانع است، تخصیص زد. این تصمیم هیات نمایندگان اتاق ایران، با انبوهی از اعتراضات فعالان اقتصادی مواجه شد که این مصوبه را در راستای انحصارطلبی و جلوگیری از گردش نخبگان می‌دانستند.

بر این اساس شورای عالی نظارت که علاوه بر سه عضو از اتاق، از وزرای صمت، اقتصاد و دارایی و جهاد کشاورزی به همراه رئیس سازمان استاندارد تشکیل می‌شود مصوبه ممنوعیت ریاست بیش از دو دوره را که قبلا هم وجود داشت عینا تصویب کرد.


اخبار مرتبط:

چرا ثبت‌نام خوانساری و کرباسیان در انتخابات اتاق بازرگانی غیرقانونی است؟

اعمال فشار برای تایید صلاحیت افراد خاص در اتاق بازرگانی!

اختصاصی| تخلف در تایید صلاحیت‌های اتاق بازرگانی


این تصمیم در کنار برخی شرایط برای قبول نامزدی در انتخابات اتاق به مذاق برخی از ذینفعان خوش نیامد و آن‌ها در موقعیت‌های مختلف نارضایتی خود را نسبت به آن اعلام کردند؛ چنان‌که شنیده می‌شود، رئیس اتاق ایران که همزمان ریاست اتاق مشهد را نیز در دست گرفته، اولا با خودداری از امضای آیین‌نامه شورای عالی نظارت مخالفت خود را با آن آشکار کرد و سپس در نامه‌‌ای سرگشاده از وزیر صمت خواست، آیین‌نامه شورای عالی نظارت را ملغی کند‌ که پاسخی در پی نداشت.

این نارضایتی فقط به شافعی منحصر نمی‌شود و بسیاری از روسای اتاق‌ها که بعضا بیش از دو دهه بر صندلی ریاست نشسته‌اند را نیز به تکاپو واداشت؛ تا جایی‌که برخی از اتاق‌ها برای حفظ موقعیت و قدرت روسای کنونی قصد دارند افرادی دست نشانده و بی‌تجربه را بالا بکشند تا بتوانند کماکان مقدرات اتاق را در دست گیرند.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: