bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
خاندوزی خبر داد؛
وزیر اقتصاد ضمن اشاره به مصوبه اخیر سران قوا درباره افزایش اختیارات بانک مرکزی گفت: همه شرکت‌های اعم از دولتی و صنایع بورسی موظفند ارز صادراتی خود را بازگردانده و در بازار مبادلات ارز و طلا تزریق کنند.

گروه بانک و بیمه بازارنیوز _ سعید ترکاشوند؛ «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی، امروز در جمع خبرنگاران پیرامون بازار ارز اظهار داشت: بانک مرکزی شرایطی را مهیا نموده که بانک‌های دولتی، صرافی‌های زیرمجموعه و هم صرافی‌های تضامنی، ارز خود را ارائه کنند؛ در حال حاضر این سیاست بانک مرکزی در این زمینه به خوبی در حال اجرا است.


وزیر اقتصاد همچنین افزود: برای مدیریت بهتر بازار، بانک مرکزی اختیارات جدیدی نیاز داشت که بتواند از طریق آن در بازار ارز مداخله کند. این اختیارات شب گذشته در نشست هماهنگی سران قوا به تصویب رسید و اختیارات لازم به بانک مرکزی اعطا شد.

افزایش اختیارات بانک مرکزی برای مداخله در بازار ارز
وی گفت: به زودی آثار مثبت اختیارات جدید بانک مرکزی برای مداخله در بازار ارز خود را نشان خواهد داد.


خاندوزی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار بازارنیوز پیرامون الزام شرکت‌ها و صنایع بورسی برای عرضه ارز صادراتی خود در مرکز مبادلات ارزی، گفت: قرار بر این شد که همه صنایع کشور اعم از صنایع نفت و گاز زیرمجموعه وزارت نفت و همچنین صنایع بورسی به مقررات بانک مرکزی در زمینه عرضه ارز در بازار مبادلات ارز و طلا پایبند بوده و بازگشت ارز صادراتی در بازار مبادلات انجام شود.


وی در پاسخ به سوالی دیگر درباره مولدسازی دارایی‌های دولت توضیح داد: هدف دولت از مولدسازی اموال، افزایش بهره‌وری و کارایی دارایی‌های بلااستفاده و یا کم‌بازده است؛ لذا، دولت قصد دارد در راستای تحقق این اهداف مولدسازی اموال را انجام دهد.


پایان پیام//

 

 

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: