bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک مقام مسئول ضمن اشاره به جزئیات مراحل طی شده واگذاری سهام تودلی ایران‌خودرو و سایپا، گفت: در حال حاضر همه اقدامات لازم انجام شده و تنها مورد باقی مانده این مسئله، حضور متقاضی برای خرید این سهام است.

روه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «امیرحسین قناتی» معاون صنایع حمل ونقل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در گفتگو با بازارنیوز پیرامون آخرین وضعیت واگذاری سهام تودلی خودروسازان اظهار کرد: وزارت صمت و سازمان گسترش همه هماهنگی‌های لازم را برای تحقق این هدف انجام داده‌اند و اکنون رسیدگی به این موضوع دیگر در حیطه وظایف وزارت اقتصاد قرار دارد؛ در حال حاضر فقط تصمیم نهایی وزرای صمت و اقتصاد درباره نحوه واگذاری سهام تودلی خودروسازان مانده است.


معاون ایدرو همچنین در پاسخ به این سوال که آیا فرایند واگذاری سهام تودلی ایران‌خودرو و سایپا تا پایان سال ۱۴۰۲ به اتمام می‌رسد یا خیر، گفت: بله؛ مقدمات مهمی مانند مکاتبه با بانک‌های عامل صاحب سهام وثیقه‌ای و همچنین معرفی سهام‌ جایگزین انجام شده و اکنون برای این مسئله هیچگونه مشکل و یا مانعی وجود ندارد.

واگذاری سهام تودلی خودروسازان در مرحله پایانی
وی افزود: ابعاد این موضوع صرفا به رفع موانع و یا عرضه آن‌ها خلاصه نمی‌شود، بلکه این امر نیازمند حضور خریدارانی است که شرایط لازم را داشته باشد.


قناتی همچنین درباره متقاضیان سهام تودلی خودروسازان، گفت: تاکنون خریداری برای این سهام پا پیش نگذاشته است. اکنون همه مراحل ارزش‌گذاری سهام تودلی انجام شده و حتی یک بار هم آگهی فروش آن‌ها در تابستان سال جاری در همه روزنامه‌ها درج شد.


معاون ایدرو همچنین از ارزیابی مجدد ارزش سهام تودلی خودروسازان خبر داد و گفت: برآورد ارزش این سهام برای شهریور سال جاری بود؛ لذا، با توجه به گذشت ۶ ماه از زمان تخمین ارزش سهام، آن ارزیابی دیگر اعتبار سابق خود را نداشت. همزمان با محاسبه دوباره ارزش سهام تودلی ایران‌خودرو و سایپا، آگهی عرضه آنها در روزنامه‌ها چاپ خواهد شد.


وی تاکید کرد: ارائه قیمت از سوی متقاضی تنها مولفه مهم برای واگذاری سهام نخواهد بود؛ زیرا در کنار این امر، اهلیت و صلاحیت خریداران هم باید به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد.


قناتی همچنین درباره اظهار نظر اخیر رئیس سازمان خصوصی درباره خروج همه محصولات ایران‌خودرو و سایپا از قیمت‌گذاری دستوری، گفت: یکی از پیش‌شرط‌های مهم عرضه سهام تودلی، حذف این موضوع است. در حال حاضر متولی این موضوع شورای رقابت بوده و پیگیری آن در حیطه وظایف این شورا و وزارت اقتصاد قرار می‌گیرد.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: