bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰

همانطور که مطلع هستید، برای استفاده از وسیله نقلیه، نیاز است تا حتما گواهینامه داشته باشید. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که رانندگی بدون گواهینامه جرم کیفری دارد و در صورتی که از سوی پلیس، خودرو شما توقیف شود، راننده ممکن است ۲ تا ۶ ماه حبس دریافت کند. به همین دلیل، نیاز است تا پس از موفقیت در آزمون رانندگی و تا زمانی که گواهینامه شما صادر نشده به هیچ عنوان رانندگی کنید.

در این بین یکی از سوالات بسیار مهمی که افراد مطرح می‌کنند، این است که چگونه می‌توان از وضعیت صدور گواهینامه رانندگی مطلع شد و استعلام گرفت؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که ناجا روش‌های مختلفی برای استعلام گواهینامه رانندگی در نظر گرفته است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با 4 مورد از سریع ترین روش‌های استعلام آشنا کرده و در این مورد توضیحات کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

روش‌های استعلام گواهینامه رانندگی

به صورت کلی، برای استعلام وضعیت گواهینامه رانندگی خود و چک کردن روند صدور آن، می‌توانید از طریق روش‌های مختلفی اقدام کنید. تنوع بالا به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید با توجه به شرایط خود به سراغ روش مناسب آمده و از طریق آن وضعیت صدور گواهینامه خود را چک کنید.

1.      استعلام گواهی نامه رانندگی از ناجا با کد ملی

سریع ترین روش‌های استعلام گواهینامه رانندگی

یکی از روش‌هایی که از طریق آن می‌توانید اقدام به استعلام گواهی نامه خود کنید، استفاده از وب سایت Najatracking.post.ir است. این وب سایت با هدف اینترنتی کردن فعالیت‌های اداری ایجاد شده است و شما می‌توانید برای استعلام وضعیت گواهینامه خود از این طریق اقدام کنید.

به منظور استفاده از این سیستم تنها کافیست وارد وب سایت شده و از بین گزینه‌های مختلف و سندهای موجود، گزینه گواهینامه را انتخاب کنید. سپس، باید در کادر مشخص شده کد ملی خود را وارد کرده و عدد امنیتی را نیز تایپ کنید. این روش برای افرادی که به اینترنت متصل هستند، بهترین روش برای استعلام وضعیت صدور گواهینامه رانندگی با کد ملی است.

با انجام این کار می‌توانید تنها با استفاده از کد ملی و دسترسی به اینترنت وضعیت صدور گواهینامه خود را چک کنید. در صورتی که به اینترنت دسترسی ندارید، برای انجام این کار نیاز است، به سراغ روش‌های بعدی بروید. البته، به دلیل سرعت بالا و اعلام نتیجه آنلاین و لحظه ای، این روش بهترین شیوه برای استعلام گواهینامه رانندگی است.

2.      استعلام گواهینامه رانندگی پلیس+10

در صورتی که قصد استفاده از روش‌های اینترنتی و غیر حضوری برای استعلام گواهینامه خود ندارید، یکی از شیوه هایی که می‌توانید از طریق آن پیگیری وضعیت گواهینامه رانندگی خود شوید، مراجعه حضوری به شعبه‌های پلیس +۱۰ در سراسر کشور است. اگر چه امروزه پلیس راهنمایی و رانندگی با همکاری پلیس +۱۰ تلاش کرده تا روش‌های مختلفی برای استعلام گواهینامه در نظر بگیرد، با این حال، شما می‌توانید به صورت حضوری نیز از طریق پلیس + 10 پیگیر وضعیت پرونده گواهینامه خود شوید.

به منظور انجام این کار باید به سراغ یکی از شعب پلیس +۱۰ در شهر خودتان آمده و سپس با ارائه مدارک هویتی و کد ملی تان قادر خواهید بود تا آخرین وضعیت صدور کارت گواهینامه خود را از این طریق چک کنید. به دلیل آن که مراجعه حضور می‌تواند وقت و هزینه بسیار زیادی از شما بگیرد، پیشنهاد ما این است که به جای مراجعه حضوری از سایر روش‌های غیر حضوری استفاده کنید. البته، ممکن است در شرایط خاص و در هنگام بروز مشکل در روند صدور گواهینامه، نیاز باشد تا به صورت حضوری به شعب پلیس +10 مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آدرس های پلیس +10 در تهران اینجا را کلیک کنید.

3.      تلفن گویای پیگیری گواهینامه

سریع ترین روش‌های استعلام گواهینامه رانندگی

اگر به اینترنت دسترسی ندارید، برای پیگیری وضعیت گواهینامه خود می‌توانید از سیستم تلفن گویا پلیس راهنمایی و رانندگی استفاده کنید. سیستم تلفن گویا یکی از روش غیر حضوری و بسیار سریع است که باعث می‌شود تا افراد بتوانند بدون نیاز به اینترنت از آخرین وضعیت گواهینامه خودرو خود مطلع شوند.

پیشنهاد ما این است که اگر مدت زمان انتظار شما برای صدور گواهینامه تان طولانی شده است، با استفاده از تلفن گویا، پیگیر وضعیت آن شوید. برای انجام این کار تنها کافیست با یکی از شماره‌های ۸۱۲۵۳۵۶۱ یا ۸۱۲۵۳۵۷۳ تماس بگیرید. در صورتی که قصد دارید تا از روش استعلام تلفنی استفاده کنید، نیاز است تا پس از تماس با شماره‌های بیان شده، کد ملی خود را وارد کرده و از این طریق می‌توانید، استعلام گواهینامه رانندگی خود را با استفاده از تلفن گویا بگیرید.

4.      استعلام گواهینامه رانندگی با کد USSD

آخرین روشی که می‌توانید از طریق آن اقدام به استعلام گواهینامه رانندگی خود کنید، استفاده از کد دستوری ناجا یا همان USSD است. این روش نیز برای افرادی مناسب است که دسترسی به اینترنت نداشته و قصد دارند تا بدون حضور فیزیکی در مراکز پلیس +10 و به صورت غیر حضوری اقدام به استعلام وضعیت گواهینامه خود کنند.

 در صورتی که قصد دارید تا از این کد دستوری استفاده کنید تنها کافیست با استفاده از تلفن همراه خود اقدام به شماره گیری کد (ستاره، 110، مربع) کنید و عدد 1 که مربوط به دستور پلیس +10 است را وارد کنید. از بین گزینه‌های مختلف، کد دستور وضعیت مدارک که عدد 4 است را وارد کرده و برای رهگیری گواهینامه رانندگی خود، گزینه 2 یا دستور گواهینامه را وارد کنید. در مرحله آخر باید شماره گواهینامه خود را نوشته و منتظر بمانید تا وضعیت صدور گواهینامه برای شما ارسال شود. (سایت منبع bazdeh.org)

در این مقاله شما را با روش‌های استعلام گواهینامه رانندگی آشنا کرده و بیان کردیم که چگونه از طریق 4 روش گفته شده می‌توانید پیگیر وضعیت کارت خود شوید. با توجه به موارد گفته شده، شما می توانید به صورت حضوری و غیر حضوری وضعیت صدور گواهینامه خود را چک کنید.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: