bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۲۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی:
رییس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مجلس با تصویب افزایش معافیت مالیاتی حقوق تا سقف ۱۰ میلیون تومان در بودجه سال آینده، باعث شد تا ۳۵ هزار میلیارد تومان مالیات وصولی در این بخش را از دست بدهیم.


..

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز _ سعید ترکاشوند؛ «داود منظور» رئیس کل سازمان امور مالیاتی در نشست هم اندیشی با مجمع کارآفرینان ایران گفت: تولیدکنندگان و صاحبان مشاغل موتور رشد اقتصادی کشور بوده و حتی نقش ویژه و موثری را در افزایش درآمد سرانه کشور ایفا می‌کنند.


رئیس کل سازمان امور مالیاتی تفاوت میزان جمعیت کارآفرین در هر جامعه را به عنوان مولفه‌ای مهم در تفاوت درآمد سرانه کشور‌ها معرفی کرد و گفت: هدف از برگزاری این جلسه، شنیدن دغدغه، نکات و مطالبه تولیدکنندگان است؛ لذا، با توجه به نقش ویژه کارآفرینان، سعی ما بر آن است که تا حد ممکن مطالبات را پاسخ و یا برای تحقق آن اقدام کنیم.


وی تاکید کرد: رویکرد وزارت اقتصاد در دولت سیزدهم مبتنی بر تسهیل کسب و کار و تشویق کارآفرینان است؛ لذا نباید به حوزه مهم تولید نگاهی بخشی و جزئی داشت.


منظور همچین خاطر نشان کرد: هدف سازمان امور مالیاتی افزایش وصول مالیات نیست، بلکه بر اساس قوانین باید به گونه اقدام کرد که مالیات تبدیل به عاملب بازدارنده برای بخش تولید و کارآفرینان نشود. اگرچه تامین مالی دولت یکی از وظیفه اصلی سازمان امور مالیاتی محسوب، اما با این حال  هدف اصلی ما حمایت از تولیدکنندگان و جلوگیری از  بروز هر گونه خلل در فعالیت بنگاه های اقتصادی است.

 

معاون وزیر اقتصاد افزود: در سال ۱۴۰۱ مالیات بر تولید ۵ واحد درصد بود و اکنون در بودجه سال آینده این مورد را ۷ واحد درصد پیش‌بینی کرده ایم. رویکرد سازمان امور مالیاتی حمایت از رونق تولید است.


وی همچنین متذکر شد: علاوه بر این مسئله، پیش‌بینی شده در صورتی که شرکت های بورسی درآمد های مالیاتی خود را صرف افزایش سرمایه کنند، آن بخش از درآمد معاف از مالیات خواهد شد.


منظور خاطرنشان کرد: سازمان امور مالیاتی در نظر داشت برای سال ۱۴۰۲ آستانه معافیت حقوق و دستمزد را به ۸۴ میلیون در سال و ۷ میلیون در ماه افزایش دهد، اما مجلس با مصوبه روز گذشته خود، این مولفه را به ۱۲۰ میلیون تومان در سال و ۱۰ میلیون در ماه تقلیل داد.

 

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: این تصمیم نمایندگان مجلس اثر بسیار کاهشی را در درآمدهای مالیاتی حقوق و دستمزد به همراه خواهد داشت.

 

وی همچین از پیش‌بینی ۵۴ هزار میلیارد تومان از محل مالیات حقوق و دستمزد در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: با مصوبه روز گذشته مجلس شورای اسلامی، منابع حاصله از این محل در سال آینده افت ۳۵ هزار میلیارد تومانی خواهد داشت؛ به بیان ساده تر به جای ۵۴ یا ۵۵ هزار میلیارد تومان تنها ۲۰ هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر حقوق و دستمزد دریافت خواهد شد.

 

پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
0
0
یعنی چشمتون به مالیات حقوق ده میلیونی بود؟؟ یعنی خاک بر سر ما ....!!!
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: