bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک نماینده مجلس، ضمن تاکید بر لزوم شفافیت صورت مالی شرکت‌های دولتی، گفت: نامشخص بودن عملکرد این شرکت‌ها همواره یکی از عوامل موثر در شکل گیری فساد بوده است.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز؛ «علی اکبر علیزاده» ، نماینده مجلس در گفتگو با بازارنیوز پیرامون ضرورت شفاف‌سازی صورت مالی شرکت‌های دولتی اظهار کرد: با تحقق این امر، دولت می‌تواند شرکت‌های سود‌ده را تشویق و در مقابل شرکت‌هایی با عملکرد ضعیف و غیر قابل قبول را توبیخ، منحل و یا در صورت لزوم به بخش خصوصی کارآمد واگذار کند.


این نماینده همچنین درباره تاثیر انتشار صورت مالی شرکت‌های دولتی، گفت: اجرایی این تصمیم از سوی دولت گامی مهم و در عین حال اساسی برای ایجاد شفافیت در عملکرد سالانه شرکت‌های دولتی خواهد بود.

شرکت‌های دولتی، زیر ذره‌بین شفافیت
وی تاکید کرد: نبود شفافیت در عملکرد و اقدامات شرکت‌های دولتی همواره یکی از عوامل موثری بوده که در نهایت باعث شکل گیری فساد در سطوح عالی این شرکت‌ها شده است.


علیزاده با اشاره به سهم قابل توجه بودجه شرکت‌های دولتی در بودجه سالانه کشور، گفت: عدم شفافیت عملکرد این شرکت‌ها به این معناست که در طول سالیان اخیر، موارد بسیار مهمی مانند مقدارهزینه‌های سالانه، حقوق و دستمزد و سپس سود و زیان آن‌ها برای دولت‌ها نا مشخص بوده و همین امر باعث به پدید آمدن رانت و فساد‌های بزرگ و متعدد شده بود. تداوم عدم شفافیت این مولفه‌ها، هر ساله هزینه‌های هنگفتی را بر دوش دولت‌ها وارد خواهد کرد.


این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: انتشار و شفاف سازی صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی سبب جلوگیری از ایجاد فساد و در مقابل باعث به وجود آمدن اعتماد مردم به دولت می‌شود.


وی متذکر شد: شفافیت در جزئیات و ریز عملکرد شرکت‌های دولتی منجر به فراهم شدن زمینه‌های لازم برای عرضه سهام آن‌ها در بازار بورس، جذب سرمایه و سودآوری سهامداران خواهد شد.


علیزاده در پایان رسانه‌ها را به عنوان ابزاری مهم برای پیش‌برد مطالبه شفافیت صورت مالی شرکت‌های دولتی توصیف کرد.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: