bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳

مقایسه تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال در بازار‌های مالی

معمولا افرادی که روحیه ریسک پذیری دارند بازار ارز دیجیتال را برای فعالیت انتخاب می کنند این بازار تعطیلی ندارد و افراد می توانند ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته در آن فعالیت کنند که همین موضوع باعث جذابیت و ریسک این بازار می شود. افراد برای  ترید بیت کوین و موفقیت در بازار ارز دیجیتال می توانند از آموزش تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال یا ترکیبی از هر دو استفاده کنند.

تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل تکنیکال مطالعه عملکرد قیمت، کندل ها، الگوهای نمودار، روندها، حجم، اندیکاتورها و موارد دیگر است که تحلیلگران، سرمایه گذاران و معامله گران می توانند از آن برای کمک به پیش بینی نتایج آینده بازار یا حرکات خصوصی با درجه ای از دقت استفاده کنند. از محبوب ترین روش های تحلیل تکنیکال میتوان به موج شماری الیوت اشاره کرد.

کندل شناسی

کندل استیک نوعی نمودار قیمت است که در تحلیل تکنیکال استفاده می شود و قیمت های بالا، پایین، باز و بسته شدن یک ارز دیجیتال را برای یک دوره خاص نمایش می دهد. کندل شناسی یک مبحث مهم در تحلیل تکنیکال محسوب می شود که می تواند کمک شایانی به معامله‌گران کند. بخش بزرگی از یک کندل «بدنه» نامیده می‌شود و به سرمایه‌گذاران می‌گوید که قیمت پایانی بالاتر یا پایین‌تر از قیمت افتتاحیه بوده است. بخش بعدی کندل «سایه» است که در بالا و پایین به بدنه متصل است. کندل ها به دو دسته صعودی و نزولی تقسیم بندی می‌شوند

از کنار هم قرار گرفتن کندل‌ها، الگوها به وجود می آیند ما در تحلیل تکنیکال الگوهای کندلی زیادی داریم که هر یک به ما سیگنالی از بازار را ارائه می دهند که می توان از آن‌ها کمک گرفت.

روند

روند صعودی و نزولی یک موضوع حائز اهمیت در میان تحلیلگران فنی و معامله گران است زیرا تضمین می کند که شرایط اساسی بازار به جای مخالفت با موقعیت معامله گر به نفع آن کار می کند. خطوط روند خطوطی هستند که به راحتی قابل تشخیص هستند که معامله گران روی نمودارها ترسیم می کنند تا مجموعه ای از قیمت ها را به یکدیگر متصل کنند. سپس از خط حاصل استفاده می شود تا به معامله گر ایده خوبی از جهتی که ارزش سرمایه گذاری ممکن است در آن حرکت کند، ارائه می کند.

پرایس اکشن

تجزیه و تحلیل حرکت قیمت یا پرایس اکشن به معامله گر اجازه می دهد تا حرکت قیمت بازار را درک کند و توضیحاتی را در اختیار معامله گر قرار می دهد تا بتواند یک سناریوی ذهنی برای توصیف ساختار بازار فعلی بسازد. معامله گران باتجربه قیمت عمل اغلب درک ذهنی منحصر به فرد و "احساس درونی" خود از بازار را دلیل اصلی تجارت سودآور خود می دانند.  سبک rtm از محبوب ترین روش های تحلیل پرایس اکشن است.

اندیکاتور

اندیکاتور چیست؟ آماری هستند که برای اندازه گیری شرایط فعلی و همچنین برای پیش بینی روندهای مالی یا اقتصادی استفاده می شوند. در دنیای سرمایه‌گذاری، اندیکاتورها معمولا به الگوهای نمودار فنی اشاره می‌کنند که از قیمت، حجم یا سود باز یک اوراق بهادار معین ناشی می‌شوند. اندیکاتور های فنی رایج عبارتند از میانگین متحرک، واگرایی میانگین متحرک همگرایی (MACD)، شاخص قدرت نسبی (RSI) و حجم در تعادل (OBV).

در علم اقتصاد، شاخص‌ها معمولاً به بخش‌هایی از داده‌های اقتصادی اشاره دارند که برای اندازه‌گیری سلامت کلی اقتصاد و پیش‌بینی جهت آن استفاده می‌شوند. آنها شامل شاخص قیمت مصرف کننده (CPI)، تولید ناخالص داخلی (GDP) و ارقام بیکاری هستند.

حجم معاملات

حجم معامله عبارت است از کل مقدار دارایی که در طول یک روز معاملاتی معامله می شود اندازه گیری کرد. هر صرافی بازار حجم معاملات خود را دنبال می کند و داده های حجمی را ارائه می دهد. حجم اعداد معامله اغلب یک بار در ساعت در طول روز معاملاتی جاری گزارش می شود. این حجم معاملات ساعتی گزارش شده تخمینی هستند. حجم معاملات گزارش شده در پایان روز نیز تخمینی است.

محدودیت تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال هرگز تضمین کننده سود نیست. تجزیه و تحلیل همچنین بسیار ساده تر از قرار گرفتن در موقعیت واقعی و اجرای یک استراتژی است. بازارها به سرعت حرکت می کنند و باید به مدیریت ریسک توجه مناسبی شود. برای مثال، هیچ معامله ای نباید بدون انتخاب سطح توقف ضرر و در نظر گرفتن یک هدف انجام شود. انجام این کار می تواند از کاهش سرمایه های ناخواسته جلوگیری کرده و از ثبت سود اطمینان حاصل کند. در غیر این صورت، احساسات می توانند بهترین سرمایه گذاران و معامله گران را نیز به دست آورند.

تحلیل فاندامنتال

تا به حال به این فکر کرده اید که یک ارز دیجیتال قیمت کمتری دارد یا بیش از حد؟ می‌توانید از تکنیکی به نام تحلیل بنیادی استفاده کنید تا با بررسی موارد استفاده، جامعه و تیم پشت پروژه کشف کنید که آیا ارزش سرمایه‌گذاری یا معامله با آن را دارد تا بهتر درک کنید که آیا توکن ذاتاً کمتر از ارزش‌گذاری شده است یا بیش از حد ارزش‌گذاری شده است.

قبل از اینکه در هر ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنید، باید به خاطر داشته باشید که ارزیابی ارزهای دیجیتال به طور قابل توجهی با ارزیابی دارایی های مالی معمولی مانند سهام متفاوت است، زیرا صورت های مالی وجود ندارد. تحلیل بنیادی سهام مستلزم استفاده از صورت های مالی برای بررسی سلامت مالی و امکان سنجی یک شرکت است.

هنگام ارزیابی ارزهای دیجیتال، هیچ صورت مالی وجود ندارد زیرا:

تقریباً همه ارزهای دیجیتال هنوز در مراحل توسعه هستند و کاربردهای محدودی در دنیای واقعی دارند، هیچ سابقه ای برای ارائه وجود ندارد.

 رمزارزها نمایش دیجیتالی از ثروت یا دارایی هستند که به استخراج کنندگان، کاربران و توسعه دهندگان متکی هستند.

نحوه اعمال استراتژی تحلیل بنیادی برای تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال

تجزیه و تحلیل بنیادی ارزهای دیجیتال معمولاً برای سرمایه گذاری بلندمدت استفاده می شود زیرا به نحوه عملکرد دارایی در طول زمان می پردازد. برای اینکه سرمایه گذار بتواند بهترین تصمیمات مالی، به ویژه عملکرد بلندمدت را بگیرد، جمع آوری دانش بسیار مهم است. تجزیه و تحلیل بنیادی روزانه می تواند با پیش بینی آینده یک ارز دیجیتال و تصمیم گیری در مورد اینکه آیا یک سرمایه گذاری موفق است یا خیر، به شما در توسعه بهترین استراتژی های سرمایه گذاری کمک می کند.

وقتی سرمایه‌گذار از تحلیل بنیادی استفاده می‌کند، متوجه می‌شود که وقتی قیمت یک ارز به زیر ارزش ذاتی آن می‌رسد، زمان خرید فرا رسیده است. از سوی دیگر، زمانی می فروشید که قیمت ارز از ارزش ذاتی آن بیشتر شود.

تحلیل بنیادی از مبانی کمی استفاده می کند که معمولاً به سه دسته امکان سنجی مالی، پتانسیل پروژه و بلاک چین/پروتکل استفاده شده طبقه بندی می شوند.

 

برچسب ها: تکنیکال ، تحلیل ، ریسک ، کندل ، معامله
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: