bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
مدیرکل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صمت ضمن تشریح آخرین وضعیت صادرات این کالا به کشور روسیه، از آغاز درج کد رهگیری بر روی پوشاک در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ خبر داد.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «محسن گرجی» مدیرکل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صمت در گفتگو با بازارنیوز پیرامون آخرین مراحل صادرات پوشاک به روسیه اظهار کرد: بازار صادرات این کشور ظرفیت بسیار خوبی برای ارسال این کالا دارد؛ اخیرا نمایشگاهی با موضوع پوشاک در روسیه برگزار شد و آنچه که در این بازار مورد توجه قرار گرفت، قیمت پایین، رقابتی و در عین حال کیفیت‌های مدنظر مصرف‌کنندگان این کشور بود.

رقابت پوشاک ایرانی و ترک در روسیه/ درج کد رهگیری پوشاک از نیمه نخست ۱۴۰۲ آغاز می‌شود
مدیرکل دفتر صنایع پوشاک وزارت صمت از توان و ظرفیت بالای پوشاک ایرانی برای رقابت با البسه ترکیه‌ای در بازار روسیه خبر داد و اظهار کرد: در این نمایشگاه، حداقل قیمت پوشاک ایرانی مانند شلوار جین رقمی بالغ بر ۸ الی ۹ دلار بود، این در حالیست که کالا‌های ترک در این نمایشگاه،به طور میانگین بین ۱۱ تا ۱۲ دلار به فروش می‌رسیدند.


وی در پاسخ به این سوال که وزارت صمت چه چشم‌اندازی برای صادرات پوشاک به روسیه در سال آتی ترسیم کرده است، گفت: در حال حاضر تعیین چشم‌انداز صادراتی در اولویت نخست ما نیست، بلکه تسهیل صادرات پوشاک به این کشور منوط به حل مسائل مهمی از جمله لجستیک و توسعه تراکنش‌های مالی بین دو کشور است؛ در صورت تحقق این موارد و تسهیل امور آنها، به هدف‌گذاری‌های لازم برای صادرات پوشاک به روسیه هم انجام خواهد شد.


این مقام مسئول همچنین از آغاز به کار تیم تخصصی در دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صمت برای فراهم‌سازی زمینه‌های لازم برای صادرات پوشاک به روسیه خبر داد و گفت: در حال حاضر نزدیک به ۶ ماه یعنی از شهریور ماه سال جاری، این تیم بررسی‌های لازم را از بازار صادراتی روسیه به عمل آورده و تاکنون هم جلساتی با برخی مقامات وزارت صنعت و تجارت روسیه انجام شده است.


آغاز درج کد رهگیری پوشاک از نیمه نخست ۱۴۰۲


گرجی همچنین درباره گلایه مسئولین اصناف و اتحادیه‌های مرتبط با صنعت و بازار پوشاک پیرامون وفور پوشاک قاچاق در کشور اظهار کرد: متولی اصلی رسیدگی به این موضوع ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است. وزارت صمت هم در همه جلسات، آمادگی خود برای کمک به رفع این مشکل اعلام کرده و در صورت لزوم اقدامات را لازم برای حل این مسئله انجام خواهد داد.


مدیرکل دفتر صنایع پوشاک وزارت صمت همچنین از آغاز درج کد رهگیری روی این نوع کالا‌ها در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: در حال حاضر مصرانه پیگیر آن هستیم که واحد‌های صنعتی پوشاک به هنگام تولید بر روی محصولات خود این کد را درج نمایند.


او شرط تحقق این امر را منوط تصویب تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز دانست و گفت: در صورت مصوب شدن این مورد، کمیته‌ای تشکیل خواهد شد که درج کد رهگیری برای پوشاک را به جدیت دنبال خواهد کرد.


گرجی همچنین درباره فروش آزادانه پوشاک قاچاق در فضای مجازی، گفت: وزارت صمت نظرات کارشناسی و دیدگاه‌های خود را با مشورت انجمن و اصناف فعال در حوزه پوشاک به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتقال داده، اما مبارزه جدی با این موضوع باید در برنامه جامع این ستاد باشد.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: