bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷
مجلس امضاء جمع کرد؛
عضو هیئت رئیسه مجلس از جمع آوری امضاء برای استیضاح وزیر جهاد کشاورزی خبر داد.

گروه کشت و دام بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ روز گذشته، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو هیئت رئیسه مجلس از جمع‌آوری ۱۲ امضا برای شروع پروسه استیضاح ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی خبر داد. این عضو هیئت رئیسه مجلس، یکی از دلایل استیضاح را افزایش بی‌سابقه قیمت گوشت در بازار اعلام کرد.

عملکرد ضعیف وزارت جهاد کشاورزی در طی یک سال و نیم گذشته، موجب افزایش سرسام‌آور قیمت بسیاری از کالا‌های اساسی شده است. پیش از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالا‌های اساسی، وزارت کشاورزی و معاون اول رئیس جمهور اعلام کردند که قیمت این اقلام، با قیمت شهریور ۱۴۰۰ به مردم عرضه خواهد شد، اما عملا این اتفاق نیفتاد و کالا‌هایی مانند روغن، گوشت، برنج و دیگر اقلام، شاهد تورم چند ده درصدی بودند.

البته با توجه به رابطه خوب وزیر با نمایندگان مجلس به دلیل سابقه همکاری با آن‌ها در پارلمان کشور، معلوم نیست سرنوشت این استیضاح به کجا برسد، اما موارد ناکارآمدی در وزارت جهاد آنقدر زیاد شده که صدای نمایندگان را هم درآورده است.

 

مواردی که می تواند وزیر را از دولت جدا کند


چند ماه پیش بود که ماجرای شرکت آریو تجارت سهیل مطرح شد و معاون تعاونی روستایی وزارت جهاد از سمت خود برکنار شد. همچنین روز‌های گذشته، مدیرعامل اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دامی در اعتراض به عدم تخصیص ارز برای واردات این کالا به کشور توسط وزارت جهاد کشاورزی، از سمت خود استعفاء کرد.

چایکاران و واردکنندگان چای هم در اعتراض به تخصیص بی‌رویه ارز به یک مجموعه برای واردات بیش از حد نیاز کشور و عدم تخصیص به این شرکت‌ها، نامه‌ای را به معاون اول رئیس جمهور ارسال کردند.

این موارد در کنار مواردی از جمله، بحران احتمالی شکر، وارد کردن پیاز پس از سال‌ها خودکفایی، ورود گوشت برزیلی مبتلا به جنون گاوی، افزایش شدید قیمت کالاها، می‌تواند ساداتی‌نژاد را از کابینه دولت سیزدهم جدا کند. باید دید مجلس در قبال این ناکارآمدی‌ها چه تصمیمی خواهد گرفت.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: