bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
معاون شرکت‌ها و قیمت‌گذاری بنگاه‌های سازمان خصوصی سازی با تاکید ویژه بر جمله «مجوز‌های لازم به خودروسازان داده شده است»، از پاسخگویی درباره جزئیات واگذاری سهام تودلی ایران‌خودرو و سایپا امتناع کرد.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ کاهش دخالت دولت در صنعت خودروسازی و واگذاری سهام تودلی دو غول خودروسازی کشور، یعنی ایران‌خودرو و سایپا تا پایان شهریور سال ۱۴۰۱، از جمله محور‌های مهم دستورات ۸ گانه رئیس جمهور برای صنعت خودرو بود که با گذشت ۶ ماه از زمان مقرر شده برای تحقق آن، هنوز به نتیجه‌ای مشخص، ختم نشده است.


طی آخرین پیگیری‌های انجام شده توسط خبرنگار بازارنیوز، «سید احسان خاندوزی» در گفتگو با این پایگاه خبری محل پیگیری و دریافت پاسخ به این پرسش را وزارت صمت دانست. علاوه بر وزیر اقتصاد، «حسین قربان‌زاده» رئیس‌کل سازمان خصوصی‌سازی هم با بیان اظهاراتی مشابه خاندوزی، از انعقاد تفاهم نامه‌ای سه جانبه میان این سازمان با معاونت حمل و نقل وزارت صمت و همچنین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه باید تا پایان سال ۱۴۰۱، سهام تودلی خودروسازان واگذار شود.

پاسخ مبهم یک مقام مسئول درباره آخرین وضعیت واگذاری سهام تودلی خودروسازان
در پی این اظهار نظر‌ها،خبرنگار بازارنیوز، این موضوع را هم از سوی مسئولان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) پیگیری کرد. «امیر حسین قناتی» معاون صنایع خودرویی این سازمان در گفتگو با بازارنیوز، از انجام وظیفه وزارت صمت پیرامون این موضوع خبر داد و گفت: در حال حاضر همه فرایند‌های لازم برای واگذاری سهام تودلی انجام شده، اما هنوز مشتری برای سهام این شرکت‌ها پیدا نشده است.


«میثم پیله فروش» معاون شرکت‌ها و قیمت‌گذاری بنگاه‌های سازمان خصوصی سازی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون آخرین وضعیت قیمت‌گذاری سهام تودلی خودروسازان اظهار کرد: سازمان خصوصی‌سازی مجوز‌های لازم را به این دو خودروساز اعطا نموده و آن‌ها می‌دانند چه باید بکنند. در حال حاضر شرکت سایپا با استفاده از این مجوز اقداماتی را برای واگذاری بخشی از سهام خود انجام داده است.


این مقام مسئول همچنین در پاسخ به این سوال که قیمت‌گذاری این سهام بر عهده خودروسازان است یا سازمان خصوصی‌سازی، گفت: اگر شرکت‌های زیر مجموعه این دو شرکت بورسی باشد که در این صورت واگذاری آن‌ها از طریق بازار سرمایه انجام خواهد شد. در غیر این صورت مجوز‌های لازم برای برخی اقدامات داده شده است.


وی در ادامه از پاسخ دقیق و شفاف درباره وظیفه قیمت‌گذاری سهام تودلی و جزئیات آن امتناع کرد و گفت: تاکنون آنچه که در حیطه وظایف سازمان خصوصی سازی بوده انجام شده و مابقی اقدامات بر عهده مسئولان وزارت صمت و خودروسازان قرار دارد.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: