bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک با اعلام هشدار درباره رشد قاچاق مسافری پوشاک، از افزایش ورود غیر قانونی و درعین حال تناژی البسه بنگلادشی به کشور خبر داد.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛«مجید افتخاری» عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک در گفتگو با بازارنیوز پیرامون وضعیت فعلی این بازار اظهار کرد: در حال حاضر نمی‌توان تحلیل دقیقی را پیرامون این موضوع بیان کرد؛ زیرا، شرایط بازار پوشاک در برهه زمانی فعلی نسبت به سال ۱۴۰۰ تفاوت چندانی نداشته و رکود در این بازار به مانند ادوار گذشته همچنان حکم‌فرما است.

افزایش قاچاق تناژی پوشاک بنگلادشی به ایران
عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک همچنین درباره سهم قاچاق در این بازار، گفت: این معضل همچنان به مانند سال‌های قبل،گریبان‌گیر بازار پوشاک است، اما با این حال نمی‌توان آمار دقیقی را برای تشریح این مسئله بیان کرد. در حال حاضر نه ما (اتحادیه پوشاک) بلکه دولت هم نمی‌توان اطلاعات متقنی را پیرامون آمار قاچاق بیان کند.


وی در ادامه نسبت به روند صعودی قاچاق مسافری پوشاک هشدار داد و تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ روش قاچاق این کالا از طریق این روش، رونق قابل توجهی را در مقایسه با سال‌های قبل تجربه کرد. شواهد و قرائن کنونی موجود در بازار هم از رشد قابل توجه قاچاق پوشاک یا استفاده از رویه مسافری حکایت دارد.


افتخاری نوسانات ارزی چند هفته‌های اخیر را به عنوان عاملی موثر در تشدید و یا کاهش قاچاق مسافری پوشاک توصیف کرد و توضیح داد: علی‌رغم وجود چنین مولفه‌ای، به دلیل بالا و پایین رفتن قیمت دلار، نمی‌توان پیرامون ابعاد حجم پوشاک قاچاق تحلیلی درست و جامع ارائه کرد؛ زیرا، این امکان وجود دارد کاستی‌های یک ماه، در طول ماه‌های آتی آن جبران شود.


عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک همچنین درباره عرضه این کالا از طریق برخی نرم‌افزار‌های فروشگاهی هم اظهار کرد: اغلب معاملات اینترنتی پوشاک به این گونه انجام می‌شود که در ابتدای امر مصرف‌کننده محصول مدنظر خود را در تعداد دلخواه از طریق کانال‌های تلگرامی، پیج‌های اینستاگرامی و حتی یا سایت‌های فروشگاهی انتخاب و سفارش داده و سپس بعد از  از گذشت یک هفته، کالا مورد نظر به دست خریدار می‌رسد.


وی همچنین درباره قیمت ارزان پوشاک قاچاق، گفت: این نوع البسه عمده محصولاتی استوک هستند که به صورت کیلویی و اخیراً هم به صورت تناژی به شکور قاچاق می‌شوند؛ لذا، با توجه به ماهیت این نوع پوشاک و نحوه ورود به کشور، شاهد قیمت پایین آن‌ها در سطح بازار هستیم.


افتخاری در پایان تاکید کرد: در حال حاضر وضعیت بازار پوشاک نشان از روند صعودی سهم قاچاق در این بازار دارد.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: