bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
در گفتگو با بازارنیوز عنوان شد؛
یک فعال بخش خصوصی از کاهش شدید جوجه ریزی به علت مشکلات نهاده‌ای و قیمت‌گذاری دستوری خبر داد.

گروه کشت و دام بازارنیوز- مهربانو مهدوی؛ حسن امامی، فعال بخش خصوصی در گفتگو با خبرنگار بازارنیوز از کاهش جوجه‌ریزی در سال جاری خبر داد و گفت: معمولا میزان جوجه‌ریزی در ماه های پایانی رقمی حدود 130 تا 140 میلیون قطعه بود که این رقم امسال به 107 میلیون قطعه رسیده است.

حسن امامی اضافه کرد : جوجه‌ریزی در بهمن ماه امسال حدود 118 میلیون بوده، اما میزانی که با مجوز انجام شده و تاییدیه تخلیه سازمان دامپزشکی را داشته 107 میلیون قطعه بوده است. به گفته وی، میزان جوجه‌ریزی در اسفندماه 50 میلیون قطعه بوده که حاکی از کاهش شدید در این حوزه است.

امامی گفت که چالش های ایجاد شده در بازار نهاده های دامی، عدم حمایت های لازم از تولیدکنندگان، کاهش شدید قیمت مرغ در ماه های گذشته و زیان سنگین مرغداران و موارد دیگر، از جمله قیمت گذاری دستوری، دلیل این امر بوده است.

وی درباره وضعیت بازار مرغ و قیمت این کالا در ایام عید نیز افزود: با توجه به کاهش سرانه مصرف کمبودی در حوزه تامین مرغ برای شب عید نداریم و شرایط مثل سال های گذشته است.

امامی اضافه کرد: جوجه ریزی در سالهای گذشته با مصرف سرانه ۳۳ کیلوگرم حدود ۱۳۵ میلیون بوده و در حال حاضر با مصرف سرانه ۲۵تا ۲۶ کیلوگرم حدود ۱۱۸ میلیون است.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: