bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
مدیر عامل فولاد نطنز و ذوب آهن نطنز یکی از کارآفرینان موفق ایرانی است که فارغ از هرگونه جناح گرایی و وابستگی، در تمامی دولت‌ها مفتخر به اخذ تقدیرنامه­‌های مختلف در زمینه­‌های کارآفرین، تولید کننده و صادرکننده نمونه، صنعت و برند سبز و همچنین حامی توسعه پاک و پایدار است.

جواد توکلی طرقی در فروردین سال ۱۳۵۰ در شهر تهران، محله میدان خراسان دیده به جهان گشود. دوران ابتدایی را در سال ۱۳۵۷ در دبستان مترجم الدوله آغاز و دوران متوسطه را در دبیرستان شهدا واقع در خیابان غیاثی به پایان رساند. بعد از دریافت مدرک کارشناسی در رشته حقوق قضایی، موفق به اخذ مدارک کارشناسی ارشد حقوق تجارت بین الملل و دکترای حقوق بین الملل عمومی دانشگاه قم گردید.

دکتر جواد توکلی طرقی در کودکی به واسطه اشتغال پدر و برادران خود، به کار تولید در بازار همزمان با تولید و تجارت آشنا و از تابستان سال ۵۸ در کارگاه متعلق به پدر و برادرانش در کنار تحصیل، کار با دستگاه‌های مختلف صنعتی را آموخت و برخی از اوقات را در بازار به فروش محصولات تولیدی کارگاه اشتغال داشت. روحیه تلاشگری و رشد در ایشان نه تنها در حوزه‌های تحصیلی و کاری بلکه در زمینه­های ورزشی نیز نمایان بوده است. کسب مدال‌ها و تقدیرنامه­های متعدد و احکام قهرمانی ایشان در این بخش، در مجموعه گلچین افتخارات ایشان به چشم می­خورد. ایشان پس از اتمام دوران مقدس خدمت سربازی، تولید انواع مفتول‌های صنعتی در منطقه ورامین را آغاز نمود.

وی که همواره رویای کارآفرینی و تولید را به ویژه در منطقه زادگاه پدری خویش در سر داشت و طی سال‌های نوجوانی و جوانی تلاش بسیاری در راستای بستر سازی نیل به تحقق این آرزو را انجام داده بود، پس از چند سال کسب تجربه در تولید و تجارت، وقتی مقدمات اولیه احداث کارخانه فراهم گردید، اقدام به تاسیس شرکت فولاد نطنز در اردیبهشت ۱۳۷۳ و سپس راه اندازی فاز اول کارخانه تولید میلگرد شاخه در منطقه نطنز نمود. این طرح در سال ۱۳۸۱ به تولید و بهره برداری رسید.

وی به منظور توسعه کارخانه در سال ۱۳۸۳، فاز دوم خط تولید میلگرد شاخه را افتتاح کرد. در راستای تکمیل زنجیره تولید و تامین مواد اولیه واحد‌های نورد، اقدام به تاسیس شرکت ذوب آهن نطنز در شهریور ماه ۱۳۸۰ نموده و سپس اولین واحد تولید شمش فولادی از آهن قراضه را در سال ۱۳۸۵ راه اندازی و با حضور وزیر صنایع وقت افتتاح کرد.

جواد توکلی طرقی با تلاش بی وقفه تصمیم به گسترش واحد تولیدی خود گرفت و سرانجام در سال ۱۳۸۹ خط عظیم تولید میلگرد کلاف (فاز سوم کارخانه فولاد نطنز) را با حضور رئیس جمهور وقت به بهره برداری رساند و در پی افزایش خط تولید نورد فولاد نطنز و تامین مواد اولیه واحد‌های نورد در داخل مجتمع، به توسعه شرکت ذوب آهن نطنز نیز پرداخت و در سال ۱۳۹۳ فاز دوم فولاد سازی ذوب آهن نطنز را نیز با حضور وزیر وقت به بهره برداری رساند.

ایشان همچنین با توجه به شرایط استراتژیک کشور و تحریم­های ظالمانه، همانطور که خود را به عنوان یک سرباز در میدان تولید در نبرد نابرابر جنگ اقتصادی می­داند، در راستای تکمیل بزرگترین زنجیره کامل فولادی بخش خصوصی کشور با شعار تولید از سنگ تا رنگ و پیش­نگری ایجاد زیرساخت‌های اصلی این طرح کلان ملی، با احداث پست برق و خط انتقال اختصاصی ۳۳/۲۳۰ کیلوولت، سرمایه گذاری در تکمیل طرح جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهر نطنز و استفاده از این منبع آبی بازیافتی پایدار و همچنین مسائل لجستیکی تولید و توزیع مهمترین نهاده­های صنعت مادر فولاد، در سال ۱۳۹۹ با افتتاح و بهره برداری از بزرگترین ذخیره سنگ آهن استان اصفهان (معدن سنگ آهن چاه پلنگ شمالی) ضمن ایجاد اشتغال و فرآوری این پتانسیل بالقوه داخلی، یک سال پس از آن اقدام به سرمایه گذاری، ساخت و راه اندازی کارخانه تولید کنسانتره آهن به عنوان اصلی‌ترین ماده اولیه صنایع ذوب آهن با ظرفیت ۶۰۰ هزارتن در سال نمود. در حال حاضر ایشان مشغول فراهم نمودن تکمیل سایر بخش‌های زنجیره فولادسازی و احداث کارخانجات گندله و آهن اسفنجی می‌باشد.

وی به عنوان مدیر عامل فولاد نطنز و ذوب آهن نطنز یکی از کارآفرینان موفق ایرانی است که فارغ از هرگونه جناح گرایی و وابستگی، در تمامی دولت‌ها مفتخر به اخذ تقدیرنامه­های مختلف در زمینه­های کارآفرین، تولید کننده و صادرکننده نمونه، صنعت و برند سبز و همچنین حامی توسعه پاک و پایدار می­باشد.

ایشان همچنین در راستای خودکفایی ملی و بالفعل نمودن پتانسیل‌های بالقوه منطقه در جبهه‌های مختلف تولید و با استفاده از ظرفیت موجود در گروه توسعه فولاد نطنز، در سال ۱۴۰۰ و با توجه به نیاز بازار به نهاده­های اصلی زنجیره صنایع غذایی از جمله روغن، ۱۰۰ هکتار از اراضی متعلق به شرکت را با سرمایه­گذاری و استفاده از مبانی تولید درون زا و دانش بنیان به کشت دانه­های روغنی گلرنگ و کلزا تخصیص داد و الگویی کم نظیر را از خودباوری و خوددکفایی به نمایش گذاشت.

ایشان که به لطف خداوند واسطه رزق کارگران نجیب این مرز و بوم بوده و با رنج فراوان و تلاش بی وقفه موفق به احداث بزرگترین زنجیره کامل تولید محصولات فولادی بخش خصوصی کشور گردیده است و به عنوان مالک گروه توسعه فولاد نطنز به همراه سایر سهامداران این مجمو. عه این باور را دارد که با پشتوانه پرسنل شریف و زحمتکش شرکت، می‏تواند جایگاه این مجتمع را در سرآمد صنایع و مجموعه­های تولیدی کشور قرارداده و با تلاش همرزمان صنعتگر خود و با تکیه بر اشتغال زایی دانش بنیان و پایدار، نام گروه توسعه فولاد نطنز را همواره بر تارک صنعت فولاد کشور به عنوان نامی ماندگار درخشان نماید.

این سایت جهت آشنایی هرچه بیشتر صنعتگران، تولیدکنندگان، سرمایه گذاران، جوانان با انگیزه و کارگران و مدیران شریف این مرز و بوم با گوشه‌ای از افتخارات، الگو‌های مدیریتی، مقالات، شرکت‌ها و دستاورد‌های آقای دکتر جواد توکلی طرقی است.


شرکت فولاد نطنز و ذوب آهن نطنز

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: