bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی ضمن اشاره به برخی معایب ساختار اعتبارسنجی نظام بانکی کشور، از تمرکز ویژه بانک مرکزی برای ارتقاء کیفیت و افزایش داده‌های پایگاه اعتبارسنجی در سال جدید خبر داد.

گروه بانک و بیمه بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «مهران محرمیان» معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون عملکرد این نهاد پولی و مالی در توسعه پرداخت تسهیلات بر اساس سیستم اعتبارسنجی به مشتریان نظام بانکی کشور اظهار کرد: در طول یک سال گذشته اقدامات مهمی برای تحقق این امر صورت گرفته و اکنون هم پرداخت وام با استفاده از این روش، توسط بانک‌های کشور در حال اجرایی شدن است.

ارتقاء پایگاه داده‌های اعتبارسنجی در دستور کار بانک مرکزی
معاون فناوری نوین بانک مرکزی خاطر نشان کرد: در حال حاضر تمرکز بانک مرکزی معطوف به تکمیل پایگاه داده اعتبارسنجی است؛ مطمئنا با ارتقاء کیفیت و افزایش اطلاعات این بستر اطلاعاتی، مدل جدیدی از اعتبارسنجی افراد در نظام بانکی کشور عملیاتی خواهد شد.


وی همچنین درباره انتقاد برخی کارشناسان حوزه بانکی درباره نواقص سیستم اعتبارسنجی بانک مرکزی، گفت: موارد مطرح شده از سوی برخی صاحب نظران اقتصادی درباره اعتبارسنجی نظام بانکی کشور، صحیح است؛ لذا، با توجه به این مسئله، در مدل جدید اعتبارسنجی سعی بر آن شده که بخش قابل توجهی از این معایب رفع و در آن شمولیت‌های مورد نیاز برای سنجش امتیاز یک فرد در نظام بانکی کشور افزایش یابد.


محرمیان همچنین در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چند درصد از تسهیلات پرداختی بانک‌ها از طریق سیستم اعتبارسنجی پرداخت می‌شود، گفت: اکنون با ابلاغ دستورالعمل‌هایی ذیل این موضوع، مقرراتی تدوین شده که در فرایند پرداخت تسهیلات، اعتبارسنجی مشتریان بانکی توسط بانک‌ها باید به صورت حتمی انجام شود.


گفتنی است؛ اواخر دی ماه سال ۱۴۰۰، رئیس جمهور در نشستی با مدیران عامل بانک‌ها، بر ضرورت پرداخت تسهیلات خرد به مردم با استفاده از نظام اعتبارسنجی تاکید کرد و خواهان جایگزینی آن با اخذ وثیقه در نظام بانکی کشور شد.
پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: