bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
رئیس اتحادیه نانوایان سنتی، از کمبود «مایه خمیر» برای تولید نان خبر داد و گفت: قیمت هر کیلو مایه خمیر، ۴۰۰ و اندی هزار تومان بود که به ۶۰۰ هزار تومن افزایش یافت، اما اکنون با همین قیمت هم پیدا نمی‌شود و در بازار آزاد هر کس هر قیمتی دلش بخواهد می‌فروشد.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ بیژن مقدم، رئیس اتحادیه نانوایان سنتی، در گفتگو با بازارنیوز با تایید کمبود «مایه خمیر» برای نانوایی‌ها، اظهار کرد: کارخانجات تولید این ماده، به علت صادرات یا هر مورد دیگر، سهمیه استان تهران را کم کرده‌اند و این باعث شده که مایه خمیر در بازار به سختی یافت شود.

وی افزود: پیش از عید در نشستی که با مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت داشتیم، کارخانجات تعهد دادند که سهمیه پایتخت را بیشتر کنند، اما تاکنون این اتفاق رخ نداده و هنوز نانوا‌ها برای تهیه این ماده، دچار مشکل هستند.

 

مایه خمیر 400 هزار تومانی، یک میلیون و 200 هزار تومان در بازار آزاد

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی در خصوص قیمت مایه خمیر اظهار کرد: پیش از کمبود، قیمت هر کیلو، ۴۰۰ و اندی هزار تومان بود که به ۶۰۰ هزار تومن افزایش یافت؛ اما، اکنون با همین قیمت هم پیدا نمی‌شود و در بازار آزاد هر کس هر قیمتی دلش بخواهد می‌فروشد. برخی از نانوا‌ها مایه خمیر یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی هم خریده‌اند.

کم‌کاری نانوایی‌ها به این موضوع ربطی ندارد

مقدم با بیان این که بسته شدن و کاهش تولید برخی نانوایی‌ها ربطی به این موضوع ندارد، اظهار کرد: این معضل فقط باعث شده هزینه تمام‌شده تولید نان برای آن‌ها بالا برود. سالهاست اعلام کردیم که همه هزینه‌های تولید از جمله دستمزد کارگر، قیمت آب و برق و گاز و... به علت تورم بالا رفته، ولی دولت با استناد به حفظ قیمت آرد، می‌گوید که نان خط قرمز است و قیمتش زیاد نمی‌شود.

وی افزود: اکنون همه نانوایان محتاج به مایه خمیر هستند و شنیه شده برخی از تولیدکنندگان نان فانتزی از مایه خمیر «تر» استفاده می‌کنند.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: