bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس ضمن اشاره به آثار مثبت قانون تسهیل مجوزها، برخورد با دستگاه‌هایی که در اجرای این قانون کوتاهی کردند را مهمترین وظیفه دولت دانست.

گروه صنعت، معدن و تجارت؛ «محمد صالح جوکار» رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون آثار مثبت قانون تسهیل صدور مجوز‌ها در فضای کسب و کار کشور اظهار کرد: در حال حاضر با تصویب و وضع این قانون، شاهد نتایج مطلوب و مثبتی همچون حذف انحصار و رانت در محیط کسب‌وکار‌های کشور خواهد شد.

حذف انحصار و رانت، دو دستاورد قانون تسهیل صدورمجوز کسب و کار‌ها
رئیس کمیسیون امور داخلی مجلس درباره اهداف اولیه این قانون گفت: در ابتدای امر، مبنا بر این اصل استوار بود که دستگاه‌های متولی در تسهیل امور کسب و کار، بستری را برای صدور مجوز مهیا سازند که بتواند مشکلات صاحبان مشاغل خرد در فرایند اخذ مجوز را تسهیل و یا رفع کند. البته باید این نکته را هم متذکر شد که برخی از دستگاه‌ها علی‌رغم تاکید دولت همچنان همکاری لازم برای اجرای این قانون را نداشته‌اند.


وی افزود: این عدم همکاری منجر به توقف رفع مشکلات صاحبان کسب و کار‌های خرد می‌شود؛ لذا، انتظار می‌رود که دولت این موضوع را همچون گذشته، به صورت جدی پیگیر کرده و در مورد دستگاه‌ها و نهاد‌هایی که در امر صدور مجوز‌های کسب و کار کوتاهی کرده‌اند، اقدامات لازم را انجام دهد.


این نماینده مجلس یادآور شد: تاکنون چندین مورد گزارش توسط کمیسیون‌های تخصصی مرتبط با کسب و کار‌ها پیرامون کوتاهی برخی دستگاه‌ها برای اجرای این قانون ارائه شده، اما تاکید مجلس بر این است، دولت به عنوان متولی امر در اجرای قانون، مسائل این چنینی را سختگیرانه پیگیری کرده و افرادی که همراهی نمی‌کنند را شناسایی کند.


جوکار در پایان وزارت امور اقتصادی و دارایی را به عنوان یکی از اصلی‌ترین متولی‌های این موضوع دانست و گفت: این وزارتخانه موظف است در بحث ایجاد ساختار‌های مناسب برای پیگیری، عزم بیشتری را به خرج دهد و مطابق جدول زمان‌بندی تعیین شده، دستگاه‌ها را ملزم به اجرای قانون کند.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: