bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک کارشناس بازار سرمایه ضمن پیش‌بینی وضعیت نماد‌های خودرویی بورس در این هفته، گفت: با توجه به نتایج مثبت عرضه خودرو در بورس کالا، تمامی فعالان بازار خواهان اجرای دوباره این سیاست در سال ۱۴۰۲ هستند.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «همایون دارابی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون اخبار ضد و نقیض مرتبط با افزایش قیمت پایه خودرو و تاثیر آن بر نماد‌های خودرویی تابلوی بورس اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که این گروه از نماد‌های بورسی در این هفته شاهد صف‌های خرید یا فروش بر اساس اخبار و همچنین معاملاتی نامنظم و نامشخص خواهند بود.

معاملات نامنظم خودرویی‌ها در بورس/ فعالان بازار سرمایه خواهان عرضه مجدد خودرو در بورس کالا هستند
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در چند روز اخیر، ابتدا اخبار متعددی درباره قیمت پایه‌ای خودرو منتشر و سپس بعد از مدتی تکذیب شده است. تداوم این مسئله اصلا به صلاح گروه‌هایی خودرویی بازار بورس، فعالان این بازار و حتی کل بازار سرمایه نخواهد بود. بورس نیازمند ثبات آرامش و عملکرد واقعی بنگاه‌های اقتصادی است.


وی تاکید کرد: خریداران خودرو و سهامداران خودروسازان، هردو از بازگشت خودرو به بازار سرمایه نفع می‌برند، به همین خاطر بهترین، منطقی‌ترین و عاقلانه‌ترین شیوه، عرضه خودرو در بورس کالا است.


دارابی متذکر شد: در طول سال‌های اخیر، از سوی سیاست‌گذاران اقتصادی کشور روش‌هایی برای فروش خودرو در پیش گرفته شد که نتیجه‌ای جز فساد، رانت و نارضایتی عمومی مردم به همراه نداشته است.


این فعال بازار بورس تاکید کرد: در تجربه عرضه موقت خودرو در بورس کالا، هم خودروساز و هم مردم سود قابل ملاحظه‌ای را به دست آوردند و در این میان دست دلالان و واسطه‌ها در حاشیه سود خودرو‌ها بریده شد.


وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا سازمان بورس و اوراق بهادار برای حفظ منافع سهامداران گروه‌های خودرویی، در سال ۱۴۰۲ پیگیر عرضه دوباره خودرو در بورس کالا خواهد شد یا خیر، گفت: با توجه به صحبت‌های رئیس سازمان بورس درباره شرط این سازمان برای توقف و یا ادامه عرضه خودرو در بورس کالا و همچنین نظر مثبت فعالان بازار سرمایه نسبت به این سیاست، تمامی اهالی بورس خواهان عرضه خودرو در بورس کالا هستند.


دارابی یادآور شد: در طول سال‌های اخیر، سیاست‌های متناقض، سردرگم و نامشخصی اجرا شده است. تداوم این قبیل سیاست‌ها باعث بلاتکلیفی خودروسازان به زیان اقتصاد کشور و بازار بورس خواهد بود.


این کارشناس بازار سرمایه در پایان عدم تحقق واگذاری سهام تودلی خودروسازان، عرضه خودرو‌های داخلی در بورس کالا و همچنین فروش اتومبیل‌های وارداتی از طریق این بازار را به عنوان نمونه‌هایی از سیاست‌های ناکامی خودرویی دانست که در طول چند سال اخیر رخ داده است.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: