bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
در گفتگو با بازارنیوز عنوان شد؛
رئیس بنیاد ملی گندمکاران با اشاره به اینکه در کمیسیون کشاورزی مجلس بر سر قیمت ١٧ هزار تومانی گندم توافق شده است، گفت: رئیس این کمیسیون قرار است با دولت مذاکره و نظر رییس جمهور را جلب کند.

گروه کشت و دام بازارنیوز- مهربانو مهدوی؛ عطاالله هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازارنیوز با اشاره به آغاز خرید تضمینی گندم گفت: فعلا گندم به همان قیمت قبل، یعنی ١١ هزار و ۵٠٠ تومان از کشاورزان خریداری می‌شود و بعد از اعلام قیمت جدید، مابه التفاوت آن به کشاورزان پرداخت خواهد شد. این روال در سال‌های گذشته نیز وجود داشته است.

هاشمی درباره تعیین قیمت جدید گندم نیز عنوان کرد که هنوز جلسه شورای قیمت‌گذاری محصولات استراتژیک برای تعیین نرخ جدید گندم تشکیل نشده، اما دوشنبه گذشته جلسه‌ای در کمیسیون کشاورزی با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد که در آن جلسه قیمت پیشنهادی از طرف بنیاد ملی گندمکاران مطرح شده و مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه قیمت پیشنهادی بنیاد ملی گندمکاران مورد قبول اعضای کمیسیون کشاورزی و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی واقع و روی این نرخ توافق شد.

هاشمی ادامه داد: بر این اساس قرار شد رئیس کمیسیون کشاورزی با دولت و شخص رئیس جمهور در این زمینه مذاکره و نظر آنان را جلب کند.

وی درباره قیمت پیشنهادی بنیاد گندمکاران نیز گفت: نرخ پیشنهادی ما براساس نرخ تورم و قیمت تمام شده تولید ١٧ هزار تومان است که با بررسی‌های دقیق و کارشناسی شده، این قیمت تعیین شده است.

هاشمی درباره تامین اعتبار لازم برای خرید گندم نیز عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی تصویب کرده که در صورتی که اعتبار لازم برای خرید گندم بیش از ٢۵٠ همت (هزار میلیارد تومان) باشد، متممی برای تأمین این مبلغ در نظر می‌گیرد.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: