bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران احتکار لوازم خانگی توسط تولیدکنندگان را تکذیب کرد و گفت: در حال حاضر شرکت‌های بزرگ لوازم خانگی در حال عرضه محصولات خود به بازار هستند و دیگر تولید کنندگان این حوزه هم به زودی حصولات خود را روانه بازار خواهند کرد.

گروه صنعت معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ همزمان با فرا رسیدن ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۱، شاهد گرانی خودسرانه قیمت لوازم خانگی از سوی تولید کنندگان این محصولات بودیم. ارزیابی‌های خبرنگار بازارنیوز از بازار امین حضور نشان می‌دهد که در این مدت قیمت این کالا‌ها به طور میانگین رشدی ۵ تا ۱۵ درصدی را تجربه کرده است.

تکذیب احتکار لوازم خانگی/ پازوکی: شرکت‌ها عرضه محصولات را آغاز کرده‌اند
این افزایش قیمت در حالی به وقوع پیوسته است که همزمان با آن «حسین فرهید زاده» رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به صراحت اعلام کرده بود که با واحد‌های متخلفی که بدون مجوز، اقدام به گرانی قیمت محصولات خود کرده‌اند، برخورد می‌شود و پس از آن، تولیدکنندگان متخلف را ملزم به بازگرداندن قیمت کالا‌های خود به قیمت‌های قبل خواهد کرد.


حال با آغاز سال ۱۴۰۲ و پایان تعطیلی عید نوروز، زمزه‌هایی شنیده شده مبنی بر این که تولیدکنندگان لوازم خانگی در نظر دارند برای تحت فشار قرار دادن مسئولان وزارت صمت، از عرضه کالا‌های جدید به واحد‌های صنفی فروشنده لوازم خانگی امتناع کرده تا از این طرق بتوانند مجوز گرانی کالا‌های خود را از این وزارتخانه دریافت کنند.


«اکبر پازوکی» رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران در گفتگو با بازارنیوز، ضمن تکذیب احتکار لوازم خانگی توسط تولیدکنندگان، اظهار کرد: چنین مسئله‌ای صحت ندارد و اکنون هم شرکت‌های بزرگ لوازم خانگی در حال عرضه محصولات خود به بازار هستند. دیگر تولید کنندگان این حوزه هم به زودی محصولات خود را روانه بازار خواهند کرد.


نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی علت تاخیر در عرضه کالا‌های جدید را ادامه انبارگردانی تولیدکنندگان و تقارن بازار عید و ماه مبارک رمضان معرفی کرد.


وی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر معیار فروشندگان لوازم خانگی برای قیمت این قبیل کالا‌ها، اعلام نظر مسئولان وزارت صمت و سامانه ۱۲۴ این وزارتخانه است. اگر تولیدکننده‌ای مدعی است که هزینه‌های تولید او بالا رفته، موظف است مدارک مورد نیاز برای اثبات این ادعا را به سازمان حمایت و وزارت صمت ارائه کرده تا پس از تایید، افزایش قیمت لوازم خانگی به صورت قانونی اعمال شود.


«محمد علی اسفنانی» سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی هم در گفتگو با بازارنیوز پیرامون گران فروشی لوازم خانگی توسط برخی از تولیدکنندگان، گفت: تاکنون گزارش‌های متعددی درباره این موضوع به سازمان تعزیرات ارائه شده و شواهد هم حاکی از آن است که این گرانی‌ها بدون مجوز از دستگاه‌های ذی‌ربط اعمال شده است.


سخنگوی تعزیرات همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر افزایش قیمت اعمال بر روی لوازم خانگی تخلف استغ لذا تا زمانی که مجوز‌های لازم برای افزایش قیمت داده نشود، مجازات گران فروشی برای متخلفین اعمال می‌شود.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: