bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۴۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
رئیس سازمان امور مالیاتی در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
رییس جدید سازمان امور مالیاتی ضمن اشاره به مصوبه اخذ مالیات از معاملات مکرر مسکن، تاکید کرد که در راستای اجرای دقیق قانون مالیات بر خانه‌های خالی، داده‌های سامانه املاک و اسکان باید از صحتی قابل قبول و دقتی بالا برخوردار باشد.

سبخحا

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «محمد هادی سبحانیان» رییس جدید سازمان امور مالیاتی در حاشیه جلسه معارفه خود، پیرامون جزئیات مصوبه امروز هیات دولت مبنی بر اخذ مالیات از معاملات مکرر مسکن به خبرنگار بازارنیوز، گفت: دولت به منظور مدیریت بازار اجاره مسکن، بنا دارد با تدابیری همچون اخذ مالیات از معاملات مکرر مسکن از تداوم سوداگری در این بازار ممانعت کند.


رئیس سازمان امور مالیاتی خاطرنشان کرد: البته در سنوات گذشته طرح بسیار خوبی، چون اخذ مالیات بر سوداگری در مجلس تدوین شده که به سازمان امور مالیاتی کمک می‌کند که از معاملات مکرر دارایی‌ها همچون مسکن جلوگیری کند.


وی تصریح کرد: در حال حاضر این طرح در مراحل پایانی خود قرار داشته و امیدواریم با حمایت‌‎های روسای محترم مجلس و کمیسیون اقتصادی، این طرح به سرانجام برسد.


سبحانیان متذکر شد: پیشنهاد اخذ مالیات از معاملات مکرر مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی در هیئت دولت مطرح شده بود. 


معاون وزیر اقتصاد همچنین درباره وضعیت اخذ مالیات از خانه‌های خالی و سامانه املاک و اسکان هم گفت: یکی از برنامه‌های اصلی سازمان امور مالیاتی در این دوره پیگیری خواهد شد، آسیب شناسی از روند قانون مالیات از خانه‌های خالی و خودرو‌ها و مسکن لوکس خواهد بود.


وی در پایان تاکید کرد: اطلاعات مرتبط با خانه‌های خالی و لوکس حتماً باید از سطح صحتی قابل قبول و دقتی بالا از وزارت راه و شهرسازی تحویل گرفته شود تا با تکیه بر آن داده‌ها، روند اجرای اخذ قانون مالیات بر خانه‌های خالی با قدرت پیگیری شود.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: