bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک کارشناس بازار سرمایه ضمن تاکید بر تداوم روند صعودی، اما آهسته بورس در هفته نخست اردیبهشت، نماد شرکت‌های صنایع غذایی، قند و شکر و سیمانی را به عنوان نماد‌های پیشتاز این هفته بازار سهام معرفی کرد.

پیش‌بینی بورس در هفته نخست اردیبهشت ۱۴۰۲/ صنایع غذایی و سیمانی پشتازان این هفته بازار سهام

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «سارا فلاح» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون روند این بازار در هفته نخست اردیبهشت ماه اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که بازار سهام در این هفته، روند رو به رشد فروردین ماه را همچنان ادامه دهد، اما با این تفاوت که سرعت و شتاب این روند صعودی در این ماه به مراتب کمتر از ماه قبل خواهد بود.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۲ دو عامل باعث رشد بازار بورس شد. ارزندگی بازار به معنای حضور سهام برخی شرکت‌ها با ارزشی زیر قیمت ذاتی خود و همچنین تعیین نرخ ارز نیمایی برای شرکت‌های صادراتی‌ها از جمله مواردی هستند منجر به ارزندگی این بازار در سال جدید شده است.


وی تصریح کرد: در طول دو سال گذشته، موقعیت بورس نسبت به سایربازار‌های موازی عقب‌تر مانده بوده؛ لذا، همین امر باعث شد ارزندگی این بازار در سال ۱۴۰۲ نسبت به سایر بازار‌های مالی افزایش یابد.


فلاح با اشاره با ورود حجم نقدینگی به بازار سهام و تبدیل آن به یکی از مقاصد اصلی سرمایه‌گذاران در سال جدید، گفت: البته علی‌رغم این استقبال، ما شاهد فعالیت غیر مستقیم برخی فعالان بازار سهام هستیم،به این معنا که ورود پول حقیقی‌ها را بیشتر از آنچه که در آمار‌ها می‌بینیم، به حساب می‌آوریم.


این تحلیلگر بورس خاطرنشان کرد: به هرحال ارزش معاملات خرد سهام، بالاتر از میانگین یک ماهه و یا حتی بالاتر از میانگین سه ماه قرار داشته و همین امر باعث امیدواری فعالان بازار بورس به تداوم روند رو به رشد و البته آهسته بازار شده است؛ اگرچه همین کاهش سرعت هم عاملی خواهد بود که می‌تواند منجر به دوام بیشتر این روند صعودی در ماه‌های آتی شود.


وی همچین درباره نماد‌های پر تقاضای بازار سهام در هفته اول اردیبهشت ماه، گفت: پیش‌بینی می‌شود که در این هفته، گروه‌های کوچک و متوسط نسبت به صنایع بزرگ از بازدهی بیشتری برخوردار شوند. به نظر می‌رسد که در هفته نخست اردیبهشت، نماد شرکت‌های صنایع غذایی، قند و شکر و سیمانی‌ها از بازدهی بیشتر و پیشتازی بهتری بهره‌مند شوند. 


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: