bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
وزیر صمت در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛
وزیر صمت ضمن تشریح آخرین وضعیت واگذاری سهام تودلی خودروسازان، عدم حضور متقاضی برای سهام ایران‌خودرو و سایپا را به عنوان مهمترین مانع واگذاری سهام تودلی آنها دانست و گفت: با توجه به رشد تولید خودروسازان در سال گذشته و شیب نزولی زیان آنها، پیش‌بینی می‌شود که در سال ۱۴۰۲، مشتریان بیشتری برای خرید سهام خودروسازان حضور یابند.

تشریح آخرین وضعیت واگذاری سهام تودلی خودروسازان/ متقاضی برای ایران‌خودرو و سایپا نیست

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز _ سعید ترکاشوند؛ «سید رضا فاطمی امین» وزیر صمت در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوال خبرنگار بازارنیوز درباره آخرین وضعیت واگذاری سهام تودلی خودروسازان گفت: در تابستان سال گذشته، آگهی فروش سهام ایران‌خودرو و سایپا را منتشر کردیم. در آن مقطع یک خریدار برای سایپا و دو خریدار برای ایران خودرو حضور پیدا کرد که در واقع هر سه آن‌ها یک نفر بودند، یعنی عملاً برای این دو خودساز تنها یک متقاضی داشته است.


وزیر صمت خاطرنشان کرد: با یک نفر نمی‌توان برای سهام خودروسازان مزایده برقرار کرد؛ لذا، به واسطه این امر، واگذاری سهام تودلی ایران‌خودرو و سایپا به تعویق افتاد.


وی تاکید کرد: با توجه به اینکه خودروسازان در سال ۱۴۰۱ رشد تولید خوبی را داشتند و زیان آن‌ها شیب کاهشی پیدا کرده، برآورد وزارت صمت آن است که برای سال ۱۴۰۲ مشتری و تقاضا‌های بیشتری برای خرید سهام آن‌ها پدید آید.


فاطمی امین در پاسخ به این سوال که آیا می‌شود عرضه سهام خودروسازان را از طریق بازار سرمایه انجام داد، گفت: در نهایت این امر از طریق بورس انجام می‌شود، اما لازمه تحقق، اطمینان وزارت صمت از وجود خریدار است.


وزیر صمت توضیح داد: با اعلام خبر عرضه سهام خودروسازان، قیمت سهام آن‌ها در بورس افزایش می‌یابد، اما به دلیل عدم حضور خریدار، ارزش سهام این شرکت‌ها افت کرده و در نهایت سهامداران آن‌ها هم متضرر خواهند شد.


وی تاکید کرد: بنابراین برای عرضه سهام خودروسازان ابتدا باید آگهی منتشر شود و پس از ایجاد اطمینان از حضور خریدار، سهام آن‌ها در بازار بورس عرضه شود. البته قبل از عرضه سهام در بازار سرمایه باید سهام تودلی آن‌ها واگذار شود


فاطمی امین در پاسخ به این سوال که آیا سهام تودلی خودروسازان تا پایان سال ۱۴۰۲ واگذار می‌شود یا خیر گفت: برنامه وزارت صمت آن است که این امر محقق شود، اما اجرای آن به حضور مشتری و برگزاری یک مزایده واقعی بستگی دارد.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: