bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
بازارنیوز گزارش می‌دهد؛
در نخستین هفته اردیبهشت ۱۴۰۲ اخبار اقتصادی گوناگونی منتشر شد که در میان آن‌ها می‌توان به سهامداری متولدین ۱۴۰۱ هشدار دادستان کل کشور به یک نماینده مجلس اشاره کرد.

مروری بر اخبار مهم اقتصادی هفته پایانی فروردین/ از سهامداری متولدین ۱۴۰۱ تا هشدار دادستان کل کشور به یک نماینده مجلس

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ در نخستین هفته اردیبهشت سال ۱۴۰۲، فضای اقتصادی کشور شاهد اخبار و تحولات مهمی در بطن خود بود؛ حال در این گزارش سعی بر آن شده هر یک از این وقایع مهم، به صورت اختصار تشریح شود.


متولدین ۱۴۰۱ سهامدار می‌شوند


اوایل این هفته بود که «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی خبر مسرت بخشی را درباره نوزاد‌های متولد شده در سال گذشته داد. او گفت که والدین متولدین سال ۱۴۰۱ به مرور می‌توانند برای دریافت سهام نوزادان خود بدون مراجعه حضوری و از طریق درگاه ملی دولت هوشمند اقدام کنند.


وزیر اقتصاد درباره دریافت این سهام توضیح داد: در حال حاضر هر یک کدام از والدین متولدین سال ۱۴۰۱ می‌توانند به مراجعه به درگاه ملی دولت هوشمند به نشانی mygov.ir و یا از طریق شماره گوشی همراه خود کد یکتایی را دریافت و سپس وارد حوزه خدمات و مشاوره‌های فرزند آوری می‌شوند، اسامی تمام متولدین سال ۱۴۰۱ وجود دارد و از آن طریق اقدام می‌کنند.


وی تصریح کرد: این سهام تا ۲۳ سالگی به نام خود نوزادان باقی می‌ماند و با تجمیع سود آن در واقع سرمایه ارزشمندی برای تشکیل زندگی یا اشتغال افراد ایجاد می‌کند که در ۲۴ سالگی می‌توانند از آن استفاده کنند.

مروری بر اخبار مهم اقتصادی هفته پایانی فروردین/ از سهامداری متولدین ۱۴۰۱ تا هشدار دادستان کل کشور به یک نماینده مجلس
نامه‌نگاری قالیباف با رئیس جمهور برای لایحه تشکیل «وزارت بازرگانی داخلی»


«سید نظام الدین موسوی» سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران، با اشاره به ضرورت هم افزایی قوای مجریه و مقننه و تشخیص دولت برای ایجاد ساختاری مستقل برای تنظیم بازار داخلی، گفت: اخیراً رئیس مجلس شورای اسلامی نامه‌ای را به حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ارسال کرده که در آن از دولت خواسته شده تا لایحه تشکیل وزارت بازرگانی داخلی و تنظیم بازار را با قید دو فوریت به مجلس ارائه کند.


سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به  عدم موافقت نمایندگان مجلس با تشکیل وزارت و یا سازمان بازرگانی، تصریح کرد: به نظر می‌رسد که اکثریت نمایندگان با تشکیل وزارت بازرگانی داخلی موافق باشند؛ لذا، در صورت ارسال لایحه دوفوریتی ایجاد این وزارتخانه از سوی دولت، در سریع‌ترین زمان ممکن شاهد تاسیس آن در ساختار اداری کشور خواهیم بود.


هیات دولت لایحه وزارت بازرگانی را تصویب کرد


«سید محمد حسینی» معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از تصویب لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در نشست هیات دولت خبر داد و گفت: این لایحه در اولین فرصت جهت کاهش بار وزارت کشاورزی و وزارت صمت تقدیم مجلس خواهد شد.


معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: لایحه ایجاد این وزارتخانه در اولین فرصت به منظور کاهش بار وزارتخانه‌های کشاورزی و صمت تقدیم مجلس خواهد شد. با این اقدام همراهی و همگامی دولت و مجلس به نتیجه خواهد رسید.

مروری بر اخبار مهم اقتصادی هفته پایانی فروردین/ از سهامداری متولدین ۱۴۰۱ تا هشدار دادستان کل کشور به یک نماینده مجلس
توافق تهران و دمشق و برای ترانزیت دریایی ۱۰ میلیون تن کالا


در پی سفر دو روزه مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به سوریه و دیدار او با بشار اسد رئیس جمهور سوریه و سایر مقامات این کشور، «زهیر خزیم» وزیر حمل و نقل سوریه با اعلام افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر لاذقیه و طرطوس در سوریه از برنامه‌ریزی برای افزایش مبادلات و تردد دریایی ایران وسوریه تا۱۰میلیون تن کالا در سال خبرداد.


تشریح آخرین وضعیت واگذاری سهام تودلی خودروسازان از سوی وزیر صمت


روز گذشته، سید رضا فاطمی امین وزیر صمت در جمع خبرنگاران درباره واگذاری هام خودروسازان به بخش خصوصی، گفت: در حال حاضر عدم حضور متقاضی برای خرید سهام ایران‌خودرو و سایپا مهمترین مانع واگذاری سهام تودلی آن‌ها به بخش خصوصی است.


وزیر صمت خاطرنشان کرد: با توجه به رشد تولید خودروسازان در سال گذشته و شیب نزولی زیان آنها، پیش‌بینی می‌شود که در سال ۱۴۰۲، مشتریان بیشتری برای خرید سهام خودروسازان حضور یابند.

مروری بر اخبار مهم اقتصادی هفته پایانی فروردین/ از سهامداری متولدین ۱۴۰۱ تا هشدار دادستان کل کشور به یک نماینده مجلس
ورود دادستان کل کشور به جنجال حواله خودرو‌های شاسی بلند


اخیرا «احمد علیرضا بیگی» نماینده مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از متقاضیان استیضاح وزیر صمت، در مصاحبه‌ای گفته که فاطمی امین در جریان دور اول استیضاح خود به برخی از نمایندگان، حواله ۷۵ خودروی شاسی بلند را تحویل داده بود.


با انتشار فراگیر این خبر در فضای رسانه‌ای کشور، روابط عمومی وزارت صمت، ادعای این نماینده را تکذیب کرد. مدتی بعد از انتشار این تکذیبیه، وزیر صمت هم با ارسال نامه‌ای به دادستان کل کشور، خواهان پیگیری حقوقی این مسئله شد.


در پاسخ به این نامه، «محمد جعفر منتطری» دادستانی کل کشور، دستورات لازم به معاونت مربوطه در دادستانی کل کشور برای پیگیری موضوع داده تا از فردی که چنین ادعائی کرده است خواسته شود مدارکی را بر اساس آن چه ادعا نموده‌اند، ارائه کنند تا بررسی لازم صورت گیرد.  


دادستان کل کشور در همین رابطه تاکید کرد:اگر مدارکی وجود نداشته باشد به دلیل اینکه موضوع مهم و با حیثیت مجلس شورای اسلامی در ارتباط است، تحت تعقیب قرار خواهند گرفت و مراتب به دادستانی تهران ارجاع داده خواهد شد.

مروری بر اخبار مهم اقتصادی هفته پایانی فروردین/ از سهامداری متولدین ۱۴۰۱ تا هشدار دادستان کل کشور به یک نماینده مجلس
ورود شورای رقابت به تعرفه‌های تاکسی اینترنتی‌


«اسماعیل شجاعی» سخنگوی شورای رقابت از ورود این شورا برای تعیین تکلیف برای تعرفه کرایه تاکسی‌های اینترنتی خبر داد و  گفت: در حال حاضر اگر نتایج به این شکل باشد که بازار نیاز به تنظیم‌گری مناسب دارد، دستورالعمل قیمت را مشخص می‌کنیم.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: