bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک کارشناس بازار سرمایه ضمن تاکید بر تداوم روند صعودی، اما آهسته بورس در هفته دوم اردیبهشت، گفت: پیش‌بینی می‌شود که در این هفته توجه بازار به سمت نماد‌های دارویی، صنایع غذایی و یا دیگر سهام کوچکی که از رشد‌های قبلی عقب مانده‌اند، معطوف شود.

پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبهشت ۱۴۰۲/ حرکت بازار به سمت صنایع دارویی و سهام کوچک

گروه بانک و بیمه بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «سیاوش وکیلی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز درباره روند بازار بورس در هفته دوم اردیبهشت اظهار کرد: روند صعودی بازار سهام در این هفته همچون هفته‌های قبل اخیر دار خواهد بود، با این تفاوت که در ادامه مسیر، حرکت رو به رشد این بازار با ضرب آهنگ آهسته‌تری تداوم خواهد یافت.


این کارشناس بازار سرمایه همچنین درباره نماد‌های پیشتاز بورس در این هم توضیح داد:در طول هفته‌های قبل، نماد شرکت‌های پتروشیمی، معدنی و فلزی بیشترین بازدهی را داشتند، لذا پیش‌بینی می‌شود در هفته دوم اردیبهشت ماه، توجه بازار به سمت نماد‌های دارویی، صنایع غذایی و یا دیگر سهام کوچکی که از رشد‌های قبلی عقب مانده‌اند، معطوف شود.


وی تصریح کرد: همزمان با آغاز سال جدید، بازار سهام حرکت خود را با بازاری سبز آغاز کرد. علت این امر هم ریشه در ثبات و فضایی غیر هیجانی دارد که مولفه‌های موثری، چون ارسال گزارش‌های مثبت از وضعیت شرکت‌های بورسی، وقوع برخی تحولات بین المللی مثبت و همچنین تثبیت نرخ ارز، باعث تحقق آن شدند.


وکیلی خاطرنشان کرد: در طول یک ماه اخیر و به دلیل موارد مذکور، صنایع کامودیتی محور و دلار پایه از وضعیت بهتری برخوردار شدند. البته باید این نکته را یادآور شد که در میان این نماد‌ها، گروه‌های بانکی هم به خاطر تعیین تکلیف تسعیر ارز، شرایط خوبی را پشت سرگذاشتند.


این کارشناس بازار سرمایه متذکر شد: تنها نکته مبهم بازار در طول مدت زمان مذکور، موضوع ارز نیمایی بود که گفته شده در حال تسریع در صنایع پتروشیمی است. پس از تعیین تکلیف نهایی این مسئله، روند صعودی بورس تداوم یافت.


وکیلی افزود: فصل مجامع شرکت‌های بورسی در آستانه برگزاریست و تاکنون هم گزارش‌های خوبی از عملکرد این شرکت‌ها دیده شده است، اما تنها چیزی که سهامداران باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند، آن است که شرایط بازار سهام در ماه‌های آغازین سال ۱۴۰۲ به هیچ وجه مشابه با فضای این بازار در سال ۹۹ نیست.


این کارشناس بازار سرمایه توضیح داد: بازار سهام در سال ۹۹ حجم نمی‌خورد، اما اکنون ما شاهد آن هستیم که این بازار در طول چند هفته اخیر،با حجم‌های معاملاتی بالغ بر ۱۰ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان رو به رو می‌شود؛ این امر نشان می‌دهد که بازار در حال کسر سازی خود است.


وی تصریح کرد: از سوی دیگر، بازار‌های موازی با بازار سهام هم رشد کردند و نکته قابل توجه آن است که تمامی کالا‌ها و خدمات که در بازار از نرخ تورم تاثیر گرفته بودند، قیمت سهام شرکت‌های آن افزایش پیدا نکرده و به بیان ساده‌تر نوعی عقب ماندگی در قیمت سهام آن‌ها وجود دارد.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: