bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
جدیدترین آمار‌های ایمیدرو نشان از آن دارد که صادرات زنجیره بخش معدن و صنایع معدنی در سال ۱۴۰۱ با افتی ۷.۶ درصدی، به عدد ۱۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسید.

افت ۷.۶ درصدی در صاردات محصولات معدنی در سال ۱۴۰۱

به گزارش بازارنیوز به نقل از ایرنا، جدید‌ترین آمار‌های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) حاکی از آن است که شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی در سال ۱۴۰۱، رقمی بالغ بر ۴۸ میلیون و ۶۸۹ هزار و ۸۰۰ تن محصول به ارزش ۱۲ میلیارد و ۲۳۹ میلیون دلار به خارج صادر کردند. در حال حاضر این اعداد بیان‌گر کاهش ۷.۶ درصدی این محصولات در سال گذشته است.


در این گزارش عنوان شده که محدودیت‌های انرژی (گاز و برق) در سال ۱۴۰۱، از جمله عوامل موثری هستند که منجر به کاهش به صادرات برخی محصولات شده‌اند.


در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱، زنجیره فولاد با پنج میلیارد و ۷۶۰ میلیون دلار، زنجیره مس با یک میلیارد و ۵۷۷ میلیون دلار زنجیره آلومینیم با ۹۷۳.۳ میلیون دلار، گندله با ۶۲۶.۳ میلیون دلار، زنجیره روی با ۵۹۷ میلیون دلار، زغال سنگ و کک ۴۵۳ میلیون دلار، زنجیره سیمان ۳۴۳ میلیون دلار، آهن اسفنجی ۲۰۶.۱ میلیون دلار، انواع سنگ و محصولات مرتبط ۱۹۹.۷ میلیون دلار. زنجیره مولیبدن ۱۱۱.۱ میلیون دلار، کنسانتره آهن ۹۰ میلیون دلار، انواع فرو ۸۱.۶ میلیون دلار و زنجیره سرب ۸۰.۲ میلیون دلار به ترتیب در جایگاه‌های اول تا سیزدهم صادرات محصولات معدنی قرار گرفته‌اند.


باید این نکته را هم یادآور شد که طی این مدت صادرات برخی دیگر از محصولات معدنی همچونکروم، آنتیموان، میکا، تیتان، فلزات گرانبها، نیکل و.. هم انجام شده است.


افزایش واردات انواع محصولات معدنی برای تامین نیاز کارخانه‌ها


افزون بر این در سال ۱۴۰۱، نزدیک به چهار میلیون و ۴۸۴ هزار و ۸۰۰ تن انواع محصولات معدنی به ارزش چهار میلیارد و ۹۹۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار برای تامین نیاز کارخانه‌های داخلی وارد کشور شد که در مقایسه با سال ۱۴۰۰، از نظر ارزشی ۲۷.۵ درصد و از نظر وزنی ۳.۹ درصد رشد داشت.

 

پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: