bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
مدیرمسئول بازارنیوز مطرح کرد؛
مدیر مسئول بازارنیوز ایجاد ثبات طولانی مدت در بازار ارز را به عنوان مهمترین راهکاربرای تزریق ارز‌های خانگی به بازار دانست.

دکتر غلامی

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «رضا غلامی» مدیر مسئول بازارنیوز درباره ارز‌های خانگی و راهکار پیش روی بانک مرکزی برای هدایت این منابع به نظام ارزی کشور گفت: درحال حاضر داده‌های مدیران این نهاد پولی و مالی از میزان ارز‌های خانگی، مبتنی بر برآورد‌‎های تخمینی است؛ لذا، با توجه به این نکته نمی‌توان به طور کامل به این ارزیابی‌ها اتکا کرد.


مدیر مسئول بازارنیوز عدم دقت نظام‌های ثبت آماری کشور را به عنوان مهمترین علت محاسبه این نوع برآورد‌ها دانست و گفت: اگر ددولت بتواند میزان ورود و یا خروج ارز از کشور را به دقت بیشتری محاسبه کند، دیگر نیاز به ارائه تخمین درباره این موضوع نیست. بانک مرکزی باید ساختاری را در بانک آمار کشور ایجاد کند تا میزان ورود و یا خروج ارز از کشور به وضوح و شفاف مشخص باشد.


وی ایجاد ثبات طولانی مدت در بازار ارز را به عنوان مهمترین راهکار بانک مرکزی برای هدایت ارز‌های خانگی به بازار دانست و گفت: در صورت تحقق این امر، مردم متوجه می‌شوند که سیاست‌گذار از اقتدار کافی برای مدیریت بازار برخوردار بوده و به این سبب، این اطمینان برای آن‌ها ایجاد خواهد شد که تحت هر شرایط و هر زمان می‌توانند ارز مورد نیاز خود را تهیه کنند.


مشروح گفته‌های غلامی را در کلیپ زیر مشاهده کنید:





پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: