bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
با ارسال نامه‌ای به وزیر اقتصاد؛
دبیر انجمن خودروسازان کشور با ارسال نامه‌ای به «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی، ضمن تشریح برخی از آثار مثبت عرضه خودرو در بورس کالا، خواستار اصلاح برخی ضوابط این امر همچون، حذف ضمانت‌نامه بانکی خودرو‌های بورسی و دریافت چک خودروسازان معادل ارزش همان ضمانت نامه شد.

انجمن خودروسازان خواستار اصلاح برخی از ضوابط عرضه خودرو در بورس کالا شد+ سند

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «احمد نعمت بخش» دبیر انجمن خودروسازان کشور با ارسال نامه‌ای به «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی کشور، ضمن تاکید و اشاره به مزیت‌های عرضه خودرو در بورس کالا، خواستار تغییر برخی از ضوابط و شروط عرضه خودرو در این بازار شد. متن این نامه به شرح ذیل است:


جناب آقای دکتر خاندوزی
وزیر محترم اقتصاد و دارایی


با سلام، همانگونه که استحضار دارید، یکی از مشکلات کنونی خودروی سواری، نحوه قیمت‌گذاری آن است که سالهاست (حدود ۱۰ سال) قیمت‌گذاری دستوری توسط شورای رقابت و یا ستاد تنظیم بازار انجام می‌شده و باعث ضرر و زیان ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی دو خودروساز بزرگ کشور شده است.


خوشبختانه با درایت جنابعالی و موافقت وزارت صمت و بورس کالا، در حال حاضر بخشی از خودرو‌های سواری در بورس کالا عرضه می‌شود که تبعات مثبت فراوانی از جمله حذف رانت برای واسطه‌ها، افزایش درآمد دولت از محل ارزش افزوده، افزایش درآمد خودروسازان و کاهش قیمت‌های خودرو‌های عرضه شده در بورس، در بازار را به دنبال داشته و خودرو به دست مصرف‌کنندگان واقعی با قیمتی مناسب‌تر رسیده است.


یکی از مشکلات که باعث شده خودروسازان دیگر کمتر رغبت کنند خودرو‌های خود را در بورس به فروش برسانند، ضوابط بورس کالا مبنی بر دریافت ضمانت‌نامه بانکی به ارزش ۱۴۰ درصد خودرو‌های عرضه شده در بورس می‌باشد.


خواهشمند است، جهت رونق فروش خودرو در بورس کالا، ترتیبی اتخاذ فرمایید که بورس کالا به جای دریافت ضمانت‌نامه، معادل چک آن شرکت را دریافت نمایند.

انجمن خودروسازان خواستار اصلاح برخی از ضوابط عرضه خودرو در بورس کالا شد+ سند


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: