bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
فعال بخش خصوصی با بیان اینکه قاعدتاً با افزایش قیمت شیرخام که ۷۰ درصد نرخ تمام شده تولید لبنیات را شامل می‌شود، قیمت لبنیات هم افزایش خواهد یافت، گفت: پیش‌بینی می‌شود به واسطه این امر، قیمت این نوع محصولات افزایشی ۳۰ تا ۳۵ درصد را تجربه کند.

لبنیات ۳۵ درصد گران می‌شود/ وعده دولت برای افزایش نرخ شیرخام

گروه کشت و دام بازارنیوز- مهربانو مهدوی؛ «سامان مردی» فعال صنعت دامداری در گفتگو با بازارنیوز از تشدید احتمال افزایش قیمت لبنیات خبر داد و گفت: طبق وعده‌ای که دولت داده قرار است قیمت جدید شیرخام تعیین و از ابتدای سال اعمال شود.


وی عنوان کرد که براین اساس مابه التفاوت قیمت قبل و نرخ جدید به دامدارانی که از قبل از تاریخ ابلاغ، شیر به کارخانجات تحصول داده اند، پرداخت خواهد شد.


این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه قاعدتا با افزایش قیمت شیرخام که ۷۰ درصد نرخ تمام شده تولید لبنیات را شامل می‌شود، قیمت لبنیات نیز افزایش خواهد یافت و قیمت لبنیات بین ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.


مردی گفت: لبنیاتی که مشمول قیمت گذاری هستند عبارتند از: شیر نایلونی کم‌چرب ٩٠٠گرمی، شیر بطری کم‌چرب، پنیر یواف ۴۰۰ گرمی و ماست ساده ۵. ۲ کیلوگرمی کم‌چرب.


به گفته وی قیمت مصوب شیرخام (خرید از دامدار) ۲.۳ درصد چربی و ۳ درصد پروتئین هم اکنون ۱۲ هزار تومان در هر کیلوگرم درب دامداری است.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: