گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سروش نظری؛ درج کدهای شناسه و رهگیری از جمله سیاستهای وزارت صمت برای کنترل و مبارزه با قاچاق کالا بود که در زمان حضور «سید رضا فاطمی امین» وزیر سابق صمت در فروردین سال گذشته با لوازم یدکی خودرو به طور جدی آغاز شد.
براساس ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تولیدکنندگان و واردکنندگان تمامی کالاها مکلف به دریافت و درج این کالاهای برای محصولات خود شدهاند. جدیدترین آمارهای وزارت صمت حاکی از آن است بالغ بر ۷۷۵ میلیون و ۴۷۰ هزار و ۴۸۵ کالای موجود در زنجیره توزیع دارای کد رهگیری هستند. در حال جاضر بر اساس این اطلاعات، قطعات یدکی خودرو و تلفن همراه و تبلت از جمله محصولاتی هستند که به ترتیب بیشترین کد رهگیری را دریافت کردهاند.
اینفوگرافیک زیر جزئیات بیشتر را درباره اطلاعات مربوط به کد رهگیری کالاها ارائه داده است.
پایان پیام//