bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران ضمن انتقاد از قاچاق بی رویه گازوئیل، میزان قاچاق روزانه این فرآورده را ۱۰ تا ۱۵ میلیون لیتر عنوان کرد.

گازوئیل، رکورددار قاچاق سوخت در ایران/ روزانه ۱۰ تا ۱۵ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق می‌شود

گروه نفت و انرژی بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «سید حمید حسینی» سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران در گفتگو با بازارنیوز پیرامون قاچاق گازوئیل اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل قاچاق بی رویه این کالا، مجبوریم فرآورده‌ها را به گونه‌ای تولید کنیم که شبیه به گازوئیل نباشد تا دولت بتواند مانع از قاچاق این فرآورده به نام هیدروکربنیک شود.


سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران افزود: الان قیمت هر لیتر گازوئیل در ایران ۱ سنت و یا کمتر آن است؛ لذا، به دلیل ارزان بودن این فرآورده و اختلاف قیمتی آن با سایر کشور‌ها، شاهد قاچاق آن به خارج از کشور هستیم. در حال حاضر قیمت این محصول حتی کمتر از بهای یک لیتر آب است.


وی تصریح کرد: روزانه و به طور میانگین بین ۱۰ تا ۱۵ لیتر گازوئیل از کشور قاچاق می‌شود؛ این در حالی است که برخی مسئولین، اعدادی بالغ بر ۵ تا ۱۰ میلیون لیتر را برای این مسئله اعلام کرده‌اند. با توجه به شرایط خوب تولید این فرآورده و تولید ۱۱۵ میلیون لیتری آن در هر روز، قاچاق این مقدار گازوئیل چندان هم دور از ذهن نیست.


حسینی خاطرنشان کرد: اکنون ما با کسری گازوئیل مواجه هستیم، چرا که بیشترین حجم قاچاق سوخت مربوط به گازوئیل است.


سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران در پایان متذکر شد: در حال حاضر میزان تولید و مصرف گازوئیل در کشور به یک اندازه است. دولت در بودجه سال جاری پیش‌بینی واردات ۳۰۰ میلیون دلار گازوئیل معادل روانه ۱ میلیون ۵۰۰ لیتر و واردات ۳ میلیون لیتر بنزین با قیمت‌های فعلی نفت را داشته است.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: