bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران با اشاره به افزایش قیمت لوازم خانگی در سال جدید، گفت: در حال حاضر سهم عمده‌ای از بازار در اختیار کولر‌های گازی فاقد گارانتی است که به صورت قاچاق وارد بازار عرضه می‌شود.

اسلامیان

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «محمد حسین اسلامیان» نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران در گفتگو با بازارنیوز پیرامون وضعیت فعلی این بازار و افزایش قیمت‌های اعمال شده بر روی برخی از اقلام لوازم خانگی اظهار کرد: این قبیل کالا‌ها در سال جدید به دلایل مختلفی همچون افزایش دستمزد کارگران و بالارفتن تعرفه‌های بیمه تامین اجتماعی، به طور میانگین بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش قیمت را در تمام اقلام تجربه کرده است.


نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی خاطرنشان کرد: البته گرانی لوازم خانگی صرفا به سال جدید محدود نبوده و این مسئله در نیمه دوم سال قبل هم ایجاد شده بود. اگر بازه زمانی ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۱ تا الان یعنی حدوداً ۲ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ را در نظر بگیریم، قیمت لوازم خانگی در طول این ۸ ماه به طور میانگین بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یافته است.


وی تصریح کرد: افزایش قیمت اعمال شده بر روی لوازم خانگی متغیر است؛ به بیان دقیق‌تر در طول این ۸ ماه، برخی تولیدکنندگان در ۶ ماهه دوم سال گذشته ۱۰ درصد و در ماه‌های آغازین سال ۱۴۰۲ هم همین مقدار را در قیمت محصولات خود اعمال کردند، اما تعدادی دیگر از تولیدکنندگان در ۶ ماهه دوم سال قبل ۱۰ و در سال جدید هم ۱۵ درصد محصولات خود را گران کردند.


این مقام صنفی در پاسخ این سوال که آیا این مقدار افزایش قیمت با مجوز سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بوده است یا خیر، گفت: در حال حاضر قیمت جدید محصولات هیچ یک از تولیدکنندگان در سامانه ۱۲۴ سازمان حمایت درج نشده، اما با توجه به این که تولیدکنندگان برای دریافت ارز مورد نیاز خود ملزم به آن هستند که کالا‌های خود را به همراه قیمت فروش آن در سامانه جامع تجارت ثبت کنند، به نظر می‌رسد که این مقدار افزایش قیمت، با هماهنگی سازمان حمایت صورت گرفته است.

اسلامیان
رشد ۳۰ درصدی قیمت کولر آبی نسبت به تابستان ۱۴۰۱


اسلامیان همچنین درباره وضعیت قیمت وسایل سرمایشی هم گفت: این قبیل محصولات هم به مانند دیگر کالا‌های لوازم خانگی مشمول افزایش قیمت شده و در حال حاضر کالایی مانند کولر آبی ۷ هزار و ۵۰۰ به تناسب کیفیت کالا در رنج قیمتی ۷ تا ۱۰ میلیون قرار دارد که نسبت به سال گذشته رشد ۳۰ درصدی را تجربه کرده است.


نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی درباره افزایش قیمت کولر‌های گاز هم گفت: در حال حاضر سهم عمده‌ای از بازار در اختیار کولر‌های گازی فاقد گارانتی است که به صورت قاچاق وارد بازار عرضه می‌شود؛ لذا، با توجه به این مسئله، میزان افزایش یا کاهش قیمت این محصول مستقیماً با نوسانات نرخ ارز مرتبط است.


وی تصریح کرد: در سطح کشور کولر و یا دیگر اقلام لوازم خانگی هستند که فاقد شناسه و کد رهگیری بوده که به صورت قاچاق وارد بازار کشور می‌شوند.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: