bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۵۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
در گفتگو با بازار نیوز مطرح شد؛
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران با بیان اینکه دامداران از قیمت مصوبه شیرخام رضایت ندارند، گفت: وضعیت بازار کنجاله سویا بحرانی به دلیل عدم تامین ارز بحرانی است.

گروه کشت و دام بازارنیوز- مهربانو مهدوی؛«سید احمد مقدسی« رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران در گفتگو با خبرنگار بازار نیوز با بیان اینکه دامداران از قیمت مصوب شیرخام رضایت ندارند، گفت: نرخ تعیین شده برای شیرخام (۱۵ هزار تومان) به زیان دامداران است.

نارضایتی دامداران از قیمت مصوب شیرخام/ بازار سویا در بحران

وی با اشاره به اینکه در ابتدا کف قیمت شیرخام ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین و امضا شده بود، افزود: ستاد تنظیم بازار ۵۰۰ تومان از این قیمت را کاهش داد، در حالی که قیمت تمام شده تولید شیرخام ۱۵ و ۴۰۰ تومان است و اگر نرخ مصوب ۱۵ و ۵۰۰ تومان بود تولیدکنندگان تنها ۱۰۰ تومان سود می‌کردند.

مقدسی با بیان اینکه پیشنهاد ما برای نرخ شیرخام ۱۷ هزار و ۲۰۰ تومان بوده است، گفت: قیمت تعیین شده موجب زیان تولیدکنندگان می‌شود و این مساله به هیچ عنوان جبران نخواهد شد.

وی ادامه داد: قیمت تصویب شده مشروط به این است که قیمت نهاده‌های دامی شامل جو، ذرت، کنجاله سویا و سبوس از فروردین ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۳ ثابت بماند، این درحالی است که هم اکنون سویا در وضعیتی بحرانی است و حتی یک کیلوگرم از آن در بازارگاه یافت نمی‌شود.

مقدسی دلیل این اتفاق را مشکل در تامین ارز دانست و گفت: درخواست ما از مسئولان این است که در تامین ارز نهاده‌های دامی تدابیر لازم در نظر گرفته شود تا بیشتر از این در صنعت دامپروری کشور دچار مشکل نشویم.

//پایان پیام

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: