bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
سخنگوی صنعت برق ضمن اشاره به افزایش ۷ هزار و ۴۹ مگاواتی تولید برق در دولت سیزدهم و برنامه تامین انرژی واحد‌های صنعتی، از عدم انتشار جدول خاموشی واحد‌های مسکونی در تابستان ۱۴۰۲ خبر داد.

رجبی مشهدی

گروه نفت و انرژی بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «مصطفی رجبی مشهدی» سخنگوی صنعت برق در گفتگو با بازارنیوز، پیرامون زمان انتشار جدول خاموشی واحد‌های مسکونی در تابستان ۱۴۰۲ اظهار کرد: برنامه ما در سال جدید به گونه‌ای تدوین و طراحی شده که در تابستان سال جاری، خاموشی ناشی از کمبود برق را نداشته باشیم؛ به همین خاطر، هیچ گونه جدولی برای قطعی برق واحد‌های مسکونی در سال ۱۴۰۲ منتشر نخواهد شد.


سخنگوی صنعت برق همچنین درباره وضعیت تامین انرژی واحد‌های صنعتی هم توضیح داد: در تابستان امسال، واحد‌های صنفی- صنعتی و صنایع کوچک برنامه‌ای برای خاموشی و یا مدیریت بار انرژی ندارند و با این دست از مشترکان مانند سال گذشته برخورد خواهد شد، اما در مقابل این واحد‌ها، مشترکان فعال در شهرک‌های صنعتی ناگزیرند در طول هفته، یک نصف روز و به عبارتی دیگر حدود ۱۲ ساعت را در مصرف انرژی صرفه جویی کنند.


وی همچنین درباره تامین انرژی صنایع بزرگ هم گفت: در حال حاضر برای ۴۴۰ هزار واحد صنعتی بزرگ فعال در کشور هم برنامه‌ای با هماهنگی وزارت صمت تهیه شده تا در تابستان امسال، برای تامین انرژی این قبیل کارخانجات، مشکلی ایجاد نشود. 


رجبی مشهدی همچنین درباره انتقاد برخی تولیدکنندگان و فعال صنایع بزرگ کشور درخصوص عدم کنترل مصرف برق مراکز خرید و مال‌های بزرگ هم گفت: در تابستان امسال برق هیچ مشترکی قطع نمی‌شود. برای مدیریت مصرف انرژی این گونه مراکز در ساعات اوج مصرف برق هم نظارت‌های جامع و کافی اعمال خواهد شد.


سخنگوی صنعت برق همچنین در پایان پیرامون تولید برق در دولت سیزدهم اظهار کرد: از ابتدای آغاز به کار این دولت، ۷ هزار و ۴۹ مگاوات به ظرفیت تولید برق در کشور اضافه شده است.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: